Re: Bezplatne domeny z http://www.netword.com/

Autor: Maciek Sonik (sonik_at_sonik.pl)
Data: Fri 19 Jun 1998 - 02:36:31 MET DST

Dariusz napisał(a) w wiadomoœci: <35898742.65A0_at_polbox.com>...
>Zwróć uwagę, że Netword nie pojawiło się dziś, czy
>Firma istnieje sobie od dluzszego czasu.
>Ale patent uzyskala kilka dni temu.
>Patent na to co inni, wszyscy uzywalismy w www/Internecie do woli,
>bezplatnie.

Czego uzywali bezplatnie. Netword jest niczym innym jak tylko kolejna
wyszukiwarka, ktora wg mnie ma pare wad, a przede wszystkim:
1. wymaga oddzielnego softu
2. ktory dostepny jest tylko do Win
3. utrudnia zycie w pewien sposob, bo wpisujac adres www.sonik.pl
redirectuje mnie do ich strony i czeka az przycisne GO!. Oczywiscie, ktos
sobie moze wyqpic taki NetWord i wtedy nie bede musial przyciskac GO tylko
znajde sie na stronie konkurencji. Mimo wszystko redirecta robi
4. jak sobie wyobrazacie bookmarkowanie NetWordow, jezeli np. firmie X-Words
braknie w koncu pieniedzy na utrzymywanie ktoregos tam setnego swojego
networda i zrezygnuje z polowy - a my akurat tego sobie zapamietalismy... Za
miesiac tego networda wyqpi inna firma i bookmark poszedl sie *******
5. przypuszczam, ze _ZADNA_ porzadna firma nie poku sie o podawanie w
reklamach "adres internetowy: KOMPUTERY", bo nie bedzie miala pewnosci, czy
osoba, ktora zobaczyla reklame nie okaze sie osoba korzystajaca po raz
pierwszy z Internetu i ze zwyklej przegladarki, ktora napisze "Domain not
found" czy cos takiego
6. wyszukiwarki maja jedna zalete nad NetWordami - jak wpisze "+komputery
+P233 +tanie" to wyskoczy mi 1000000 adresow i w nich sobie poszukam strony,
ktora zawiera interesujace mnie informacje... jak wpisze networda KOMPUTER
to wrzuci mi strone z komputerami (albo nie), ale nigdy nie bede mial
pewnosci, ze one sa najtansze... a innych niby juz nie wyszukam
7. system domen (DNS) powstal juz pare lat temu (a dokladnie od 1984 roku) i
przypuszczam, ze system logicznego adresowania, ktory dosyc dobrze sprawdza
sie po 14 latach nie tak szybko sie ugnie pod dzialaniem nowego systemu
adresowania
8. patent NetWord to tylko IMHO chwyt reklamowy - Opatentowanie czegos w
Internecie jest wydarzeniem (bo rzadko sie poki co zdarza) - odpowiednie
naglosnienie tego nie jest wiec trudne, a co naglosnione i zwiazane z tzw.
"modern technology" pociagnie za soba troszke firm, ktore dadza sie skusic
wizja, ze kazdy uzytkownik wpisujacy LOVE w komputerze kupi prezerwatywy
firmy Y-Condoms

>Czy zauważyłeś ostatnio
>Zauwazylem, ze wszystkie swiatowe agencje informacyjne pisza o patencie
>dla Netword.

Tak jak wszystkie pisza o porno w sieci, o transmisji z porodu przez Inet i
wielu innych.

>Regulamin Netword jest bardzo inteligentny.
>Uzytkownicy , wlasciciele zarejestrowanych znakow handlowych, nazw firm
>zarejestrowanych w Fortune ( czyli tych wiekszych), miedzynarodowych
>organizacji, instytucji, uzyskuja automatycznie prawo do zarejestrowania
>netword = nazwa swojej firmy, logo , skrot nazwy itd.
>z prawem pierwszenstwa i wylacznosci.
>Piszac Microsoft w Netword idziesz do strony www.microsoft.com
>Netword przejelo od Netscape skrocone adresowanie znanych firm
>netword firma = www.firma.com

I co z tego. TIP: zarejestrowalem sobie NetWord!!! UWAGA!!! Mam Networda!!!
Ten NetWord to POLSKA!!! :-)
Powiem Wam za tydzien, 2, 3 ilu ludzi weszlo na strone z NetWorda - OK?
Wszyscy, ktorzy chca dostac taka informacje niech przysla list o dowolnej
tresci i tytulem subject na adres: netword_at_sonik.net - OK?

>To jest kwestia podpisania przez Netword kilku licencji z
>wyszukiwarkami i licencji z przegladarkami na wlaczenie plug-inu do
>programu.
>I tak baza pozostaje ich wlasnoscia.

Wlasnie... moga sie dogadac z Altavista, Hotbotem i innymi - ale zadna z
tych firm nie zrezygnuje z uzytkownikow, ktorzy dotychczas przynosza qpe
$$$ - nie powiedza im - ok. mozecie ogladac nasze bannery ale pod warunkiem,
ze zgodzicie sie otrzymywac nie do konca prawdziwe odpowiedzi i zainstalowac
plug-ina.

>No tak, ale badania wykazaly , ze przecietny uzytkownik internetu woli
>wlasnie napisac jeden wyraz/wyrazy i trafic na strone.

Ktore badania to wykazaly? Rozumiem, ze badania naukowe dowodza, ze ludzka
pamiec jest ograniczona i o wiele latwiej zapamietac krotki i latwy adres
niz dlugi i skomplikowany. Ale bez przesady...

>Czyli WGPW i strona polskiej gieldy
>"Polska Telewizja" i strona telewizji
>"Sejm" i do Sejmu
>"Wawel" i na strone o Wawelu

OK. Zarejestruje sobie szybciutko jeszcze networdy: sejm, prezydent,
pieniadze, sex, erotyka, gratis i wg Ciebie zgarne za jakis czas 90%
polskich internautow na strone, ktora bedzie zawierala oferte firmy? A potem
szybciutko spieprze do Izraela, zeby mnie nie ukrzyzowali wszyscy Ci, ktorym
znudzi sie ogladac zawsze strone S&S :-)))

>Naprawde trudno temu cos zarzucic .
>Netword tworzy glowny link do "netword's home page" , a ta moze juz
>zawierac liczne linki w swiat.

Tego nie qmam (??)

Pozdrawiam
Maciek Sonik sonik_at_sonik.pl
30lat SONIK&SONIK. Zawsze do przodu. Od 1968.
http://sonik.pl | poczta_at_sonik.pl | Krapkowice, 1-Maja 12