Re: Bezplatne domeny z http://www.netword.com/

Autor: Piotr Czerwinski (pius_at_nopromo.ceti.com.pl)
Data: Fri 19 Jun 1998 - 02:39:36 MET DST

Dariusz napisał:

>Zauwazylem, ze wszystkie swiatowe agencje informacyjne pisza o patencie
>dla Netword.

A co to ma do rzeczy? IMHO agencje informacyjne po to są, by informować.
Dziwne by było, gdyby ten temat pominęły.

>No tak, ale badania wykazaly , ze przecietny uzytkownik internetu woli
>wlasnie napisac jeden wyraz/wyrazy i trafic na strone.

Nawet na taką, która może nie mieć nic wspólnego z interesującym nas
tematem, oprócz faktu, że autor strony pierwszy zarezerwował sobie ten
wyraz? Nie żartuj...
Może być to korzystne tylko w przypadku firm (choć też nie zawsze), albo
stron, co do których masz pewność, że są jedynymi w sieci opisującymi dany
temat.

>Czyli WGPW i strona polskiej gieldy
>"Polska Telewizja" i strona telewizji
>"Sejm" i do Sejmu
>"Wawel" i na strone o Wawelu

W przypadku istnienia jednej strony Sejmu jest to jakieś ułatwienie. Ale co
w przypadku, gdy stron na ten sam temat jest wiele? Dlaczego o wyborze
jednej z nich ma decydować za mnie ktoś inny, tylko dlatego, że pierwszy
wpadł na pomysł zarejestrowania określonego wyrazu? Poszukując konkretnych
informacji oczekuję od wyszukiwarki, iż poda mi pewną ilość stron, na
których te informacje mogą się znajdować i w których to będę mógł sobie
swobodnie przebierać (i ewentualnie zabookmarkować najciekawsze), a nie, że
skieruje mnie do tej "jedynej właściwej". Jak chyba zauważyłeś, istnieje
mnóstwo serwisów, które dotyczą jednego tematu, a jednak informacje w nich
zawarte nie pokrywają się. A ja chcę mieć możliwość dotarcia w razie
potrzeby do wszystkich zgromadzonych danych. Kierowanie na wyłącznie jedną z
tych stron ogranicza moje prawo wyboru, jak również swobodę w dostępie do
informacji.
To jest jednak moja opinia, a ty zadecydujesz sam. I o to mi w poprzednim
poście chodziło. Usługa wprowadzona przez Netword nie spowoduje rewolucji w
systemie wyszukiwawczym. Jest po prostu jeszcze jedną usługą, z której każdy
będzie mógł skorzystać - przez zainstalowanie plugina, lub nie - nie
instalując go. I tyle.

Pius
Piotr Czerwinski * pius_at_ceti.com.pl * http://www.ceti.com.pl/~pius/bruce/
++++++++++++ God is real, unless declared integer. ++++++++++++++