Re: Intenet party

Autor: Lukasz Grochal (lgrochal_at_bez.spamow.rmf.pl)
Data: Mon 15 Jun 1998 - 08:05:53 MET DST

15 Jun 1998 04:41:39 GMT Tomasz Kłoczko pisze:

> Wydaje mi się że dobrze by było żeby przynajmniej organizator wiedział coś o
> tym internecie .. chyba, że to ma party dla wielbicieli takiej ikonki na
> desktopie (?).

        ??? ;( I po co od razu tak ostro? Przeciez pytanie bylo konkretne i
jasne. No, chyba, ze nie dla kazdego... To ja przepraszam ;P Ale ad rem:
Pierwsza krakowska Internet Cafe chodzila, o ile mnie pamiec nie myli, na
bazie servera linuxowego z dwoma modemami 28.800 wdzwaniajacymi sie do
komercyjnego providera (BCI). Wiekszosc ruchu zalatwial (o dziwo ;) 2-GB
w3cache na serwerze i kolejne kilka GB u providera, zdziwilbys sie, jak malo
oryginalni sa "przecietni" internauci: wp.cnt.pl / www.onet.pl /
www.playboy.com i kilka innych. Lacza w kazdym razie - przy dwoch stacjach
graficznych i trzech tekstowych (IRC, poczta, ftp - jesli ktos potrafil)
raczej przeciazone nie byly ;). Wniosek - przy sprawnym zarzadzaniu na dwoch
modemach 33.600 jestes w stanie uciagnac siec kilku komputerow, fajerwerkow
raczej nie bedzie, ale da sie pracowac (u mnie czasem dwa pietra - ok 40
komputerow ida na jednym 28.800 i tez jest OK ;) Co do ISDN-ow... no nie
wiem ;) Kazdy Linuksiarz bez wiekszych problemow zestawi Ci polaczenie na
bazie kilku modemow i linii (z balansowaniem - fuj, co za potworek -
transwerow i innymi efektami), a lacza ISDN-owe, to juz inna bajka.
Proponowalbym rowniez zainteresowanie pomyslem jakiegos lokalnego providera
(z gatunku powaznych) - polaczenie bedzie pewniejsze niz 0-20... No i
krzyzyk na droge ;) - starajcie sie, to moze wreszcie nasze spoleczenstwo
zrozumie, ze internet to nie tylko zrodlo pornografii i innej zarazy ;)

Pozdrowienia,

--
(-) Lukasz Grochal                               (for PGP key finger:)
                                          cypis_at_student.uci.agh.edu.pl