Re: Cenzura - bylo :Re: Cos zle z polipem

Autor: Marcin 'Qrczak' Kowalczyk (qrczak_at_knm.org.pl)
Data: Wed 27 May 1998 - 16:03:35 MET DST

On 27 May 1998, Jaroslaw Rafa wrote:

> No wlasnie nie trzeba. Przychodze do pracy, siadam do swojego
> komputera, loguje sie, wstukuje "mail" (to zawsze pierwsza czynnosc,
> ktora wykonuje po przyjsciu do pracy) i od razu widze co mam w
> skrzynce. Bez zadnego laczenia sie z serwerem, czekania itp.

Ha, ja łączę się przez TPSA, więc mam lokalny serwer newsów na domowym
komputerze. Dostęp do newsów jest tak samo szybki jak do poczty.

A kiedy czytałem newsy pod Windowsami, Misie i tak ściągały je do
przeglądania off-line.

> Bez odpalania Windowsow, albo przesiadania sie na maszyne Unixowa,
> w zwyklym, golym DOS-ie.

Bez odpalania Windowsów albo przesiadania się na cokolwiek, na zwykłym
Linuxie :-)

> Dobrych newsreaderow pod DOS-a nie ma.

Być może, ale kto każe korzystać z Internetu pod DOSem?

> Poza tym, jak przyjdzie nowa poczta, to od razu wyskakuje mi komunikat
> na ekranie informujacy o tym, niezaleznie od tego co akurat robie.

Mnie to nie dotyczy, prawie cały czas jestem off-line.

Gdyby miał mi wyskakiwać komunikat przy przyjściu każdego postu,
chybabym zwariował... Do prywatnej poczty, kiedy ktoś oczekuje ode mnie
odpowiedzi, w porządku, ale nie do list/grup dyskusyjnych.

> Poczta ma swoje zalety...

Nie przeczę. Poczta jest znakomitym środkiem do wymiany prywatnych
informacji. Ale jako emulacja newsów?

> A to niby z poczta tego sie nie da zrobic? Mi mailer automatycznie
> rozsortowuje poczte z roznych list dyskusyjnych do roznych folderow...

Jak się postaramy, to będzie rozsortowane, załóżmy nawet, że
niezawodnie, ale w newsach to jest podzielone od początku. Przeglądanie
różnych grup nie różni się zbytnio od przeglądania różnych folderów.

> A listy przeczytane przeciez zostaja w folderze, poki ich nie
> skasujesz...

Przy newsach kasowaniem starych postów mój serwer zajmuje się
automatycznie, nie muszę o tym pamiętać.

> To jest istotnie zaleta newsow, ale ja mowie o grupie (liscie), na
> ktora jestem zapisany "od zawsze", i dyskusje na niej sledze stale, i
> chce byc pewien, ze nic mi nie "ucieknie" i niczego nie przegapie.
> Newsy nie zapychaja skrzynki, to prawda, ale rownoczesnie to
> niebezpieczenstwo, ze kiedy przez dluzszy czas nie zagladam na newsy z
> braku czasu, to czesc postingow juz "zniknie" i ich nie przeczytam.

Dziennie ściągam i czytam około 1 MB newsów. Gdybym planował przez
dłuższy czas ich nie czytać, to na pewno nie chciałbym, żeby to
wylądowało w skrzynce pocztowej, na której jest teraz 1.5 MB wolnego
miejsca.

> Poza tym fakt pozostawania poczty w skrzynce ma swoje zalety; juz
> nieraz przydala mi sie do czegos jakas wiadomosc z polipa np. sprzed
> dwoch lat... A na pewno szybciej znajde ja lokalnie przeszukujac
> skrzynke pocztowa niz laczac sie z dejanews...

Oczywiście że ciekawe posty z newsów sobie zachowuję! Od października
uzbierało mi się około 10 MB zapisanych rzeczy z newsów. Zachowywać
_wszystkiego_ by się nie dało, a zachowywanie części wygląda tak samo
przy poczcie i przy newsach.

> Przeciez mam zachowane wszystkie listy od listserwerow informujace o
> zapisaniu na liste... Poza tym do kazdej listy mam osobny folder w mailerze...

Trzeba o to świadomie dbać i uważać, żeby czegoś nie zgubić. Wypisanie
się z listy dyskusyjnej to odszukanie adresu i wysłanie odpowiedniego
listu. Wypisanie się z grupy newsowej to w moim przypadku usunięcie
jednej linijki z pliku sucknewsrc oraz usunięcie tej grupy z listy grup
w Pinie.

> Nie rozumiem po co mi pisac spod dowolnego adresu? Ja mam jeden adres i nie
> mam ochoty go zmieniac...

Mnie się parę razy zdarzyło zmienić adres. W ciągu półtora roku używałem
w sumie jakichś pięciu adresów.

> Na newsach uzywam wprawdzie innego adresu, tylko dlatego, ze czytam je
> z innej maszyny, gdyz moja skrzynke pocztowa - jak juz napisalem -
> obsluguje pod DOS-em (bo najwygodniej! :-))

To właściwie powinno być na pl.comp.os.advocacy: Nie rozumiem, w czym
DOSowy program pocztowy jest wygodniejszy od linuksowego!

> Ja tez... Ciebie... :-)

Na razie pozostaję przy swoim zdaniu :-)
Ale po prostu jesteśmy w różnych sytuacjach.

--
 __("<   Marcin Kowalczyk * qrczak_at_knm.org.pl http://qrczak.home.ml.org/