Re: Cenzura - bylo :Re: Cos zle z polipem

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 27 May 1998 - 14:44:45 MET DST

Dnia 27 May 98 o godz. 10:18, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk napisal(a):

> Nie rozumiem, jakie to ma przewagi nad normalnym czytaniem przez newsy
> (oprócz tego, że ktoś może w ogóle nie mieć do newsów dostępu).
> Dlaczego w newsach niby trzeba sprawdzać, co przyszło nowego, a do
> poczty nie trzeba?!
No wlasnie nie trzeba. Przychodze do pracy, siadam do swojego komputera,
loguje sie, wstukuje "mail" (to zawsze pierwsza czynnosc, ktora wykonuje po
przyjsciu do pracy) i od razu widze co mam w skrzynce. Bez zadnego laczenia
sie z serwerem, czekania itp. Bez odpalania Windowsow, albo przesiadania sie
na maszyne Unixowa, w zwyklym, golym DOS-ie. Dobrych newsreaderow pod DOS-a
nie ma. Poza tym, jak przyjdzie nowa poczta, to od razu wyskakuje mi
komunikat na ekranie informujacy o tym, niezaleznie od tego co akurat robie.
Poczta ma swoje zalety...

> Dla mnie newsy są do swojego celu pod każdym względem wygodniejsze: mam
> już posty rozdzielone tematycznie, mogę zajrzeć do już przeczytanych,
A to niby z poczta tego sie nie da zrobic? Mi mailer automatycznie
rozsortowuje poczte z roznych list dyskusyjnych do roznych folderow... A
listy przeczytane przeciez zostaja w folderze, poki ich nie skasujesz...

> mogę się szybko zapisać do nowej grupy, mając przy tym możliwość
> obejrzenia wcześniejszych na niej dyskusji,
To jest istotnie zaleta newsow, ale ja mowie o grupie (liscie), na ktora
jestem zapisany "od zawsze", i dyskusje na niej sledze stale, i chce byc
pewien, ze nic mi nie "ucieknie" i niczego nie przegapie. Newsy nie zapychaja
skrzynki, to prawda, ale rownoczesnie to niebezpieczenstwo, ze kiedy przez
dluzszy czas nie zagladam na newsy z braku czasu, to czesc postingow juz
"zniknie" i ich nie przeczytam. Poza tym fakt pozostawania poczty w skrzynce
ma swoje zalety; juz nieraz przydala mi sie do czegos jakas wiadomosc z
polipa np. sprzed dwoch lat... A na pewno szybciej znajde ja lokalnie
przeszukujac skrzynke pocztowa niz laczac sie z dejanews...

> wiadomo, do jakich jestem zapisany,
Przeciez mam zachowane wszystkie listy od listserwerow informujace o
zapisaniu na liste... Poza tym do kazdej listy mam osobny folder w mailerze...

> mogę pisać spod dowolnego adresu...
Nie rozumiem po co mi pisac spod dowolnego adresu? Ja mam jeden adres i nie
mam ochoty go zmieniac... Na newsach uzywam wprawdzie innego adresu, tylko
dlatego, ze czytam je z innej maszyny, gdyz moja skrzynke pocztowa - jak juz
napisalem - obsluguje pod DOS-em (bo najwygodniej! :-))

> Chyba że ktoś lubi wrzucanie wszystkiego do jednego worka...
> Nie rozumiem!
Ja tez... Ciebie... :-)
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa