Re: Ciemnogrod

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 20 May 1998 - 16:46:45 MET DST

Qrczak <qrczak_at_knm.org.pl> wrote:
: On Sun, 3 May 1998, Marcin Rutkiewicz wrote:

:> Rowno rok temu bawilem sie przez kilkanascie tygodni w liste mailowa, o
:> ktorej Pan wspomina (soc.culture.polish) i przy tej okazji mialem
:> watpliwa przyjemnosc ostrego starcia sie z p. Wiechowskim.

: Nie wiem, czy to o tej liście była mowa, czy też może o liście
: _emailowej_ Ciemnogrodzian, której właścicielem jest MJW.
...a która do przedwczoraj funkcjonowała na galaxy, do chwili
zamknięcia na mocy decyzji JM Rektora, sprowokowanej donosami kilku
osób oskarżających MJW o szkalowanie, szerzenie poglądów rasistowskich
i faszystowskich, wygłaszanie gróźb karalnych i jeszcze parę innych rzeczy.

: Soc.culture.polish jest IMHO największym zbiorowiskiem idiotów w polskim
: Usenecie, a lista MJW jest najzupełniej normalna i skupia osoby
: o prawicowych poglądach.
...albo osoby które uważają swoje poglądy za prawicowe, co nie zawsze
ma związek z prawdą.

: Myślę, że ogólne zdanie wielu osób o tym człowieku pokrywa się ze
: stopniem podobieństwa ich poglądów politycznych... Tak się składa, że
: mam o MJW jak najlepsze zdanie; równocześnie zgadzam się z jego
: poglądami politycznymi i prenumeruję jego gazetkę KWIQU.

KWIQU również byłem zmuszony zlikwidować. O ile wiem, nową siedzibą
tak Ciemnogrodu jak i KWIQU jest serwer Radia Wawa.

: Owszem, pewni faszyści mogą się utożsamiać z tym określeniem; jednak my
: się w żadnym wypadku nie utożsamiamy z ich poglądami. Nie nasza wina, że
: oni też chcą się nazywać prawicą.
Ale nie należało im udzielać schronienia na liście Ciemnogród - i tu
jest jedyna wina MJW: nie usuwał z listy osób, których postingi tak
treścią jak i formą zdecydowanie nie pasują do widniejącego na
stronach Ciemnogrodu "kodeksu ciemnogrodzianina", że wymienię tylko
znanego chyba wszystkim Miecza.

: Jeśli mówisz o soc.culture.polish, to jak najbardziej masz rację (grupę
: tę znam praktycznie tylko z krospostów między innymi grupami). Jeśli
: jednak mówisz o emailowej liście MJW "Ciemnogród", to nie potrafię w to
: uwierzyć, bo ją przez pewien czas czytałem (zrezygnowałem wyłącznie
: z powodu braku czasu).
Możę i dobrze, że zrezygnowałeś w porę - ja nigdy nie czytałem tej
listy, ale byłem zmuszony do zapoznania się z jej archiwami za
ostatnich kilku tygodni, i powiem szczerze, nie chciałbym aby moje
nazwisko łączono z nazwiskami niektórych osób, jakie produkowały się
tam w tym okresie. Co nie zmienia faktu, że było tam także sporo
osób wypowiadających się logiczne, do rzeczy i na poziomie, które to
osoby na zasadzie odpowiedzialności zbiorowej są obwiniane o faszyzm
i antysemityzm, co uważam za niedopuszczalne. Przeciwnicy Ciemnogrodu
zaś uciekli się w celu likwidacji tej listy (a wcześniej stron WWW) do
metod, do których czuję wstręt.

--
  A    GGGG H   H  Szymon Sokół -- administrator sieci
 A A  G     H   H  Uczelniane Centrum Informatyki Akademii Górniczo-Hutniczej