Re: Ciemnogrod

Autor: Qrczak (qrczak_at_knm.org.pl)
Data: Sun 03 May 1998 - 18:00:50 MET DST

On Sun, 3 May 1998, Marcin Rutkiewicz wrote:

> Rowno rok temu bawilem sie przez kilkanascie tygodni w liste mailowa, o
> ktorej Pan wspomina (soc.culture.polish) i przy tej okazji mialem
> watpliwa przyjemnosc ostrego starcia sie z p. Wiechowskim.

Nie wiem, czy to o tej liście była mowa, czy też może o liście
_emailowej_ Ciemnogrodzian, której właścicielem jest MJW.
Soc.culture.polish jest IMHO największym zbiorowiskiem idiotów w polskim
Usenecie, a lista MJW jest najzupełniej normalna i skupia osoby
o prawicowych poglądach.

> Mialem wtedy o nim jak najgorsze zdanie, ale fakt pozostaje faktem, nie
> mozna mu odmowic zdolnosci organizacyjnych, talentu jezykowego i
> specyficznej inteligencji, ktora sprawia, ze jest on w stanie pozyskac
> wielu zwolennkow dla swoich pogladow na lamach "polskiego" internetu.
> Juz sam fakt, ze dyskutujemy teraz o tym czlowieku, jest tego
> potwierdzeniem.

Myślę, że ogólne zdanie wielu osób o tym człowieku pokrywa się ze
stopniem podobieństwa ich poglądów politycznych... Tak się składa, że
mam o MJW jak najlepsze zdanie; równocześnie zgadzam się z jego
poglądami politycznymi i prenumeruję jego gazetkę KWIQU.

> Nie wiem, czy mozna nazwac go rasista i faszysta, tak do konca nie
> jestem o tym przekonany i mam nadzieje, ze nim nie jest - niemniej
> jednak slowo "Ciemnogrod" doskonale definiuje jego poglady w tzw.
> drazliwych dziedzinach: mniejszosci narodowych, seksualnych, religinych,
> aborcji, kary smierci itd.

No właśnie. Wiele osób identyfikuje się z określeniem "Ciemnogród",
posiadając określony zestaw poglądów na te tematy; ja też do nich
należę. Jesteśmy przy tym bardzo dalecy od rasizmu, faszyzmu czy
antysemityzmu!

Owszem, pewni faszyści mogą się utożsamiać z tym określeniem; jednak my
się w żadnym wypadku nie utożsamiamy z ich poglądami. Nie nasza wina, że
oni też chcą się nazywać prawicą.

> Nie jest to miejsce, zeby dyskutowac obszerniej na ten temat, dodam wiec
> tylko, ze szybko zrezygnowalem z uczestnictwa w liscie, poniewaz
> wiekszosc jej uczestnikow prezentowala zdecydowanie reakcyjne poglady,
> nie dopuszczala do jakiejkolwiek kulturalnej i logicznej dyskusji, a ci
> ktorzy mieli moze i odmienne zdanie, dawali temu wyraz tylko w
> prywatnych mailach a nie postingach na liste.

Jeśli mówisz o soc.culture.polish, to jak najbardziej masz rację (grupę
tę znam praktycznie tylko z krospostów między innymi grupami). Jeśli
jednak mówisz o emailowej liście MJW "Ciemnogród", to nie potrafię w to
uwierzyć, bo ją przez pewien czas czytałem (zrezygnowałem wyłącznie
z powodu braku czasu).

--
                                 QRCZAK
    __("<              Marcin Kowalczyk