Re: Cenzura, pornosy itd. (Bylo: Re: Ciemnogrod)

Autor: Andrzej K. Brandt (andy_at_klub.wesolego.spammera)
Data: Tue 12 May 1998 - 14:56:51 MET DST

Rafal Maszkowski <rzm_at_icm.edu.pl> wrote:
:> : naslac na niego prokuratora. Ale po co mi to? Zeby mi jakis lamer lazil
:> : po biurze i zadal okazania logow?

:> W tym przypadku myślę, że zupełnie usprawiedliwione jest potraktowanie
:> serwera modemowego PDi jak centrali telefonicznej - PDi tak jak firma
:> telefoniczna nie ma prawa sprawdzać co przesyła klient przez kable. Nie
:> ma również obowiązku ścigać klienta, który popełnia przestępstwo poprzez
:> ten serwer, może najwyżej współpracować ze osobami prowadzącymi śledztwo.

Zgadzam się tutaj z Twoim stanowiskiem.

[...]
:> Osobiście nie przeszkadza mi, że na dysku, z którego ściągam polipa są też
:> różne inne rzeczy, również te które są w grupach o nazwach sugerujących
:> pedofilię, ale jeżeli osoby pokazywane na niektórych zdjęciach są rzeczywiście
:> dziećmi to coś należałoby zrobić. Ale nie wiem co. Na razie wolałbym żeby
:> ewentualny prokurator ścigał osoby, nie grupy.

Mi się wydaje, że przede wszystkim przestępcami są ci, którzy dziecięcą
pornografię produkują. Ich niewątpliwie należy ścigać i izolować od
społeczeństwa (a więc i potencjalnych ofiar). Natomiast nie wydaje mi się,
żeby sensowne było wymaganie od providerów czy administratorów, żeby musieli
wszystko przeglądać i kontrolować, bo jak nie, to się ich pociągnie do
odpowiedzialności.

Ogólnie zaś to ja sobie myślę, że ten problem nie jest dominujący w sieci,
ale wiele o nim słyszmy, bo jest to temat zrozumiały dla mediów oraz tzw.
publiczności. To nie jest dobrze, bo niestety mogą zapaść decyzje typu
cenzorskiego lub inne nerwowe reakcje podjęte przez osoby nie znające sieci
na podstawie niepełnych informacji z mediów.

--
I Andrzej K. Brandt I Cyber Service  andy_at_cs.net.pl I andy_at_ciemnogrod.net  I