Re: Apel do interlokutorów (PGP)

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Fri 15 May 1998 - 19:18:45 MET DST

 Janusz> Artur Bartnicki <archie_at_insert.com.pl> writes:
> [...]
 Janusz> Przypominam ci że jak na RFC2015 ten posting ma złe kodowanie
 Janusz> (powinno być QP).
 Janusz> Jan Rychter <jwr_at_icm.edu.pl> writes:
> [...]

 Janusz> Czepiam się bo w RFC jest nielogiczność. Każą wysyłać i
 Janusz> podpisywać w QP a są MTA które przy odbieraniu przekodowują
 Janusz> automatycznie QP na 8bit i podpis można wyrzucić. Dlatego się
 Janusz> czepiam. Poza tym o ile pamiętam translacja _na_ QP powinna
 Janusz> zachodzić na poziomie MTA a nie MUA tak jak chce RFC 2015 i to
 Janusz> jest druga sprzeczność.

 Janusz> I dlatego się czepiam.

Słusznie, ale w takim razie czepiaj się RFC a nie tych, którzy próbują
stosować w miarę sensowny i w miarę dobrze opisany sposób podpisywania
PGP. Rozumiem, że perfekcjonistów (cześć, Szymon) boli, że RFC ma takie
ograniczenie, ale IMHO lepiej jest używać go jak się da niż nie używać
wcale, twierdząc że linijka o QP całkowicie je dyskwalifikuje.

Co do samego sensu QP zgadzam się całkowicie. Nie ma po co go używać.

pozdrawiam,
--J.