Re: e-mail, WWW i ochrona danych osobowych

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 13 May 1998 - 22:22:46 MET DST

Dnia 13 May 98 o godz. 21:10, Tomasz Kokowski napisal(a):

> w informator wpisywano w Dziale Osobowym (po naszemu Kadry) informacje, ktore
> urzedowo otrzymywano z poszczegolnych jednostek organizacyjnych w odpowiedzi
> na coroczny okolnik (tak okolo polowy roku zeby nowy informator byl gotowy
> na gwiazdke). I tak niestety bylo, ze szefowie pisali i dane sluzbowe i
> prywatne.
Akurat mnie chodzilo tylko o sluzbowe, bo uwazam, ze prywatnych danych to w
ogole w czyms takim nie powinno byc, niezaleznie od ustawy...

> Zawsze pytam. Do X.500 daje tylko dane sluzbowe. Rektor mojej Uczelni
uznal, ze
> w tym zakresie mam chronic prawa pracownikow tak jak to robia Kadry.
Ale jak jest wlasnie z tymi sluzbowymi? Czy takie dane nie podlegaja ochronie
ustawy - sa to w koncu dane osobowe, jak by nie bylo? Jak jest zatem z ich
upublicznianiem w Internecie?
(a np. w Krakowie wpisywali do X.500 wszystkich, ktorzy mieli konta w
Cyfronecie, bez pytania - o ile wiem, dalej tak jest).
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl