Re: cennik NASK i komercja w sieci naukowej

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Thu 07 May 1998 - 10:24:17 MET DST

Tomasz Kokowski <kokowski_at_put.poznan.pl>:

> Zapomniales dodac, ze sluchacze potraktowali wypowiedz NASK-u troche takjak
> fantastyke. [...]

Myslisz, ze to lacze do szwecji jest nierealne ? dlaczego ?

> Nic nowego. Niektore MAN-y robia to od 2 lat. Tyle, ze okrzeply w tej robociei
> lokalne opinie sa na temat ich dzialalnosci rozne.

bo to chyba nie chodzi o sprzedawanie sieci zbudowanej za panstwowe
pieniadze firmom prywatnym, tylko o takie dzialania, ktore pozwolilyby
utrzymac te siec ze srodkow pozabudzetowych...

> Pamietam dosc glosne wystapienie prof. L. Turskiego w 1996. O ile wiem nie
> zmienilpogladow.

Juz kilka razy zauwazylem, ze prof. L.A Turski uwielbia wypowiadac
sie autorytatywnie na tematy, o ktorych nie ma najbledszego pojecia.
Na szczescie przewaznie jedynym efektem jego wystapien jest rozbawienie
sluchaczy, ktorzy juz sie do tego folkloru przyzwyczaili.

> Inna sprawa to to czy KBN dotrzyma zaproponowanego przez siebie dwuetapowego
> postanowienia zmiany finansowania sieci dla Nauki. Zbliza sie 1/01/1999 - dzien
> przeniesienia dotacji na sieci z osrodkow regionalnych na klientow koncowych.

Czy komus wiadomo cos o jakichs podjetych krokach formalnych zmierzajacych
w te strone ? Mam nadzieje, ze KBN nie przypomni sobie o tym znowu w grudniu ?

--w