Re: cennik NASK i komercja w sieci naukowej

Autor: Tomasz Kokowski (kokowski_at_put.poznan.pl)
Data: Tue 05 May 1998 - 19:14:03 MET DST

Zapomniales dodac, ze sluchacze potraktowali wypowiedz NASK-u troche takjak
fantastyke. A co do wycofania sie z oplat za ruch - zbawienna sila konkurencji.
Gdyby wajna o cennik NASK miala sie odbyc dzisiaj to by jej nie bylo. Szkoda
tylko, ze
wszystkie te spotkania Zespolu Ekspertow KBN w 1996 poszly na marne, a NASK
i tak robil co chcial z cennikiem, z regulaminem DNS ...

Nic nowego. Niektore MAN-y robia to od 2 lat. Tyle, ze okrzeply w tej robociei
lokalne opinie sa na temat ich dzialalnosci rozne.

Pamietam dosc glosne wystapienie prof. L. Turskiego w 1996. O ile wiem nie
zmienilpogladow.

Inna sprawa to to czy KBN dotrzyma zaproponowanego przez siebie dwuetapowego
postanowienia zmiany finansowania sieci dla Nauki. Zbliza sie 1/01/1999 - dzien
przeniesienia dotacji na sieci z osrodkow regionalnych na klientow koncowych.

Tomasz Kokowski
http://www.put.poznan.pl/~tommy