Re: e-mail, WWW i ochrona danych osobowych

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 07 May 1998 - 10:28:14 MET DST

Dnia 6 May 98 o godz. 22:21, Lukasz Trabinski napisal(a):

> Zależy co rozumiesz pod pojęciem bazy danych? Baze danych można w takim razie
> stworzyć za pomoca finger'a. Niektórzy wpisują tam nr. telefonów, adresy
> itp. Czy z związku z tym należy blokować finger'a?
Nie powiedzialem, ze nalezy blokowac. Wlasnie chcialbym sie zorientowac,
jak sie to ma do ustawy, i co z tym robic. Niewatpliwie z punktu widzenia
ustawy finger (czy tez dokladniej, /etc/passwd, bo stamtad finger bierze
informacje) *jest* baza danych, i nalezy sie przynajniej zastanowic, jak sie
ma do ustawy znajdowanie sie tam innych danych poza scisle "technicznymi",
potrzebnymi do zalogowania sie ;).

> Baze danych adrsów
> E-mailowych b. łatwo stworzyć na podstawie newsów. Robię tak
> cd ~news/pl/listserv/polip a następnie grep From: * >baza.txt
> i już mam bazę danych... :-) Możesz mi podać namiar na tą ustawę?
Namiar na ustawe byl juz podawany pare razy na liscie, w tej chwili go nie
pamietam. Taka baze, jak powyzej, faktycznie mozesz zrobic, i tez podlega ona
pod ustawe, o ile nie jest zrobiona do celow scisle prywatnych. Znowu
pytanie, pod jakimi warunkami wolno taka baze zrobic i ja wykorzystywac (i
do czego).

> ograniczać). Przecież taką bazą danych jest również zwykła książka
> telefoniczna...
Ano jest. Wlasnie - ciekawe, jak sie ma ksiazka telefoniczna do ustawy?
Czy teraz TPSA da kazdemu abonentowi do podpisu oswiadczenie, ze zgadza sie
na figurowanie w ksiazce telefonicznej? A jezeli nie podpisze i zazada
usuniecia swoich danych? Ciekawa sprawa dla prawnika...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl