Re: Czy cenzurowac siec?

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Tue 05 May 1998 - 22:59:25 MET DST

> Jestem dziennikarzem Gazety Wyborczej i pisze wlasnie tekst o cenzurowaniu
> polskiej sieci. Koresponduje na ten temat z roznymi osobami juz od miesiaca;
> niektorzy wskazuja na PSI jako na grupe samozwanczych cenzorow, ktorzy chca
> wszystkim narzucac swoja wole (nie mowie, ze ja tak mysle, mowie, ze tak do
> mnie ludzie pisuja). Co Wy na to? Co myslicie o kontrolowaniu WWW, Usenetu,
> walce ze spamem, pornografii, warezach, hackach, crackach etc.?

> Wojciech Orlinski
> Gazeta Wyborcza

Co innego walka ze spamem i dbalosc o utrzymanie pewnego ladu w sieci,
a co innego cenzura i blokowanie dostepu do grup newsowych lub serwerow
www ze wzgledu na ich tresc. To ostatnie przypomina mi troche zagluszanie
niechcianych rozglosni radiowych. Nie chcialbym, zeby polski zascianek
zaczal sie odgradzac od Internetu chinskim murem.
ostatnie proby cenzurowania newsow podobne sa w zasadzie do zakazu
ogladania amerykanskiej imperialistycznej telewizji w Iraku czy Iranie
(nie pamietam - pewnie w obydwu).

--w