Re: Frame Relay, CIR i TPSA

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 04 May 1998 - 23:28:16 MET DST

"Jaroslaw Lis" <lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl> writes:

> : Byc moze to jakis bardzo slaby router, z wielka tablica routingu, ktora
> : on przeszukuje niezbyt optymalnym algorytmem. A nastepne pakiety ida
> : juz szybko, bo wejscie z tablicy routingu jest juz w cache tej tablicy.
>
> Mysle ze to nie byloby bez wplywu na "dluzsze" pingi.
> A tego sie nie obserwuje.

To - tzn. co? Ze router (CPU) jest wolny? Oczywiscie, ale to widac
w przeszukiwaniu tablicy routingu, jesli jest wielka, natomiast
z kaszy mozna juz to pobrac szybko.

> Predzej fakt ze odpowiedzi na ping dostaja najnizszy priorytet.

W jakim sensie? Pola TOS? Latwo mozesz sprawdzic, jest w pakietach,
i jestem pewien, ze nie jest wykorzystywane. Priorytet w kolejkowaniu
pakietow? Tez bardzo watpie, poza tym wlasnie to dotyczyloby wszystkich
ICMP Reply, a nie tylko pierwszego.

> Ale racze podejrzewam za niski CIR.

A z jakiego powodu? Bo nie widze zadnego zwiazku.

Wydaje mi sie, ze opoznienie wystepuje tylko podczas obrabiania pierwszego
pakietu ICMP Request/Reply - co sie wtedy dzieje? Komputer (router)
dostaje pakiet na jednym z interfejsow, sprawdza, ze to do niego, generuje
ICMP Reply, sprawdza ktoredy ma go wyslac, i wysyla. Ktora z tych operacji
moze roznie trwac w zaleznosci od tego, czy to pierwszy taki pakiet?

Tak czy owak, kiedys (dosc dawno) spotkalem sie z czyms takim, i byla to
sprawa routing cache.

--
Krzysztof Halasa