Re: Dyskusja na temat cenzury www/usenet/e-mail

Autor: Piotr Waglowski (vagla_at_plearn.edu.pl)
Data: Mon 04 May 1998 - 19:08:56 MET DST

Dariusz <gemnet_at_polbox.com> wrote in article <35419D2B.2707_at_polbox.com>...
> Prosze sie nie gniewac , ale moj temperamentr nie pozwala czytac bzdur
> typu:
> usenet server to jest gazeta
> administrator usenet server jest wlascicielem gazety z postami do tego
> usenet servera
> posty do usenet przesylane do tego usenet servera staja sie wlasnoscia
> tego administratora.

Calkowicie popieram to
zdanie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

> Jaroslaw Zielinski wrote:
> >
> Nie zrozum mnie zle, po prostu nie mozna sobie przywlaszczac czyjejs
> wlasnosci, nawet stosujac rozne skroty myslowe.

Z tekstami do gazet jest tak, ze autor udziela licencji na dany tekst i
nadal przysluguja mu prawa autorskie majatkowe i osobiste. Wydaje mi sie,
ze z tekstami wysylanymi na netnews'y jest podobnie. pojawiaja sie zreszta
tez inne problemy natury prawnej zwiazane z zarowno netnewsami jak i z
prywatnymi mailami, gdzie naruszenia dobr osobistych (na zasadach ogolnych
KC) naleza moim zdaniem do podstawowych.

> Zatem powtarzam. Administrator usenet nie ma zadnego prawa wlasnosci do
> postow do konkretnego servera usenet, chyba ze je sam stworzy.

Administratorowi Usenet przysluguja prawa z licencji oraz ochrona utworu
jakim jest baza danych netnews (...dyskusyjne???)

> Jezeli uwaza inaczej, uznaje swoje domniemane prawo wlasnosci do
> dziala bezprawnie, nielegalnie i narusza prawo prasowe, raz uznajac,
> ze usenet server to gazeta ???

Servisy internetowe WWW jak i Usenet mozna traktowac jako prase, gdyz
pozwalaja na to przepisy prawa prasowego. Moge sprawdzic nawet jakie

> Oczywiscie nie musisz sie ze mna zgadzac, ale chociaz napisz , czy nie
> zartujesz z tym pogladem, ze usenet server to twoja wlasna gazeta
> Dariusz

Coz. Gazeta to zle okreslenie. Prasa moim zdaniem jest tu bardziej na
miejscu
Piotr Waglowski
vagla_at_plearn.edu.pl
http://www.uw.edu.pl/~vagla