Re: Dyskusja na temat cenzury www/usenet/e-mail

Autor: Alias Alias (alias_at_polbox.pl)
Data: Tue 05 May 1998 - 17:24:00 MET DST

4 May 1998 17:08:56 GMT, "Piotr Waglowski" <vagla_at_plearn.edu.pl>
napisał(a):

>Calkowicie popieram to
>zdanie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Nam to właściwie jedno. Nigdy tak nie było i nie będzie. Nie nabywa
się prawa do utworu poprzez nabycie jego egzemplarza. No chyba, że na
zamówienie. Proszę więc u mnie zamawiać. Za stosownym wynagrodzeniem
udostępnię moje artykuły.

>Z tekstami do gazet jest tak, ze autor udziela licencji na dany tekst i
>nadal przysluguja mu prawa autorskie majatkowe i osobiste. Wydaje mi sie,
>ze z tekstami wysylanymi na netnews'y jest podobnie. pojawiaja sie zreszta
>tez inne problemy natury prawnej zwiazane z zarowno netnewsami jak i z
>prywatnymi mailami, gdzie naruszenia dobr osobistych (na zasadach ogolnych
>KC) naleza moim zdaniem do podstawowych.

Tylko nikt tych praw nie respektuje!

>Administratorowi Usenet przysluguja prawa z licencji oraz ochrona utworu
>jakim jest baza danych netnews (...dyskusyjne???)

Administratorowi? Ty chyba z konia spadłeś. Wszystko co mu przysługuje
to decydowanie o losie komputera, przy użyciu którego je udostępnia.

>Servisy internetowe WWW jak i Usenet mozna traktowac jako prase, gdyz
>pozwalaja na to przepisy prawa prasowego. Moge sprawdzic nawet jakie

A to podyskutuj z ZO