Re: Cenzura w TPSA lub u p. Malka

Autor: Łukasz Rewerenda (Lukasz.Rewerenda_at_ciemnogrod.net)
Data: Fri 01 May 1998 - 08:42:49 MET DST

Maciej Falinski napisał:
[..]
> Ani prawny, ani moralny. Piszesz: > Usenet nie jest formalnie zorganizowany.
> Jesli nie jest zorganizowany, to nie mozna ad hoc przypisywac mu takich cech,
> jakie Tobie pasuja w danej argumentacji.

        Usenet nie jest, ale przecież administrator ma prawo
własności do swojego serwera ergo może sobie na nim wyprawiać
co zechce. Jakiekolwiek naciski są naruszeniem jego wolności
(szczególnie odgórne, pochodzące z mediów czy od politykierów).

[..]
> TEPS nie jest wladza. Jednak podjal sie swiadczenia uslug w ramach swoich
> mozliwosci technicznych. Przyjal poczatkowo caly amerykanski chlam usernetowy.
> I pod wplywem dziwnych naciskow dokonuje nagle dzialan cenzorskich. Czy
> spotkales sie z publicznymi, grupowymi skargami uslugobiorcow, ze za duzo jest
> golizny? Albo czy uslugodawca pytal: Czy przeszkadza Panstwu, naszym
> uslugobiorca, ze publikujemy tyle megabajtow minet i innej perwery?
> NIe stary, tego nie bylo.

        Tak na prawdę to oczywiście nikomu rozsądnemu tych kilkadziesiąt
grup nie przeszkadza; wydaje mi się, że usenet jest akurat najmniej wygodną
metodą ściągania golizny. Niemniej nie możesz kwestionować prawa własności
TP S.A. do swojego serwera jak również twierdzić, że rzeczony provider
ma obowiązek dostarczać Ci w ramach usługi ,,202122'' newsy.

[..]

> Oczywiscie. Nikt nie sprzedaje miesa wolowego w sklepie drogeryjnym. Ale w
> kiosku sprzedaje sie gazety. Nawet Urbana, chociaz mozemy nim pogardzac.

Nie o to chodzi. U mnie w szkole jest normalny kiosk i są sprzedawano
gazety, tylko nie wszystkie. Choć niewątpliwie byłby popyt i na NIE i na
inne dzieła adresowane do inteligentnych inaczej.

[..]

--
-- v3.1: GS/L/P d- s+:+ a---> C++ UL++++ P+ L+++  E---  W++(-) N+++  o?  K-
V-  PS--- PE Y  ---=={        Łukasz Rewerenda         }==---  PGP-  t  5--