Re: Reklama w Internecie (Re: Internet w mediach)

Autor: Andrzej Bort (bort_at_silesia.pl)
Data: Thu 30 Apr 1998 - 16:25:50 MET DST

Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:

> Brak logiki w twoim rozumowaniu.
> Rozwaz dwa przypadki:
> a) ktos *chce uzywac WWW* (zalozenie wstepne). W tym momencie ma do wyboru -
> czytac strony WWW "normalnie", co nie wymaga od niego zadnych szczegolnych
> zabiegow, albo pomeczywszy sie troche z konfiguracja przegladarki skorzystac
> z owego hipotetycznego proxy, ktore wycina reklamy
          ^^^^^^^^^^^^^^

To słowo chyba wyjaśnia wszystko, czyż nie?

> [...]
> z newsow" w ogole nie dotyczy tematu. W tym momencie ten ktos nie ma wyboru
> analogicznego, jak w punkcie a). Na ogol moze skorzystac tylko z jednego, w
> najlepszym przypadku z dwoch-trzech serwerow. Wszystkie z nich sa, nazwijmy
> to umownie, "cenzurowane" (wkladam to slowo w cudzyslow bo osobiscie nie
> jestem pewien czy rzeczywiscie to, o czym od poczatku dyskutujemy, mozna
> nazywac cenzura). Skorzystanie z serwera "niecenzurowanego", o ile nawet by
> sie taki znalazl, wymaga dodatkowych zabiegow (uzyskanie zgody na dostep,

Tak samo jak wymaga zabiegów skorzystanie z owego _HIPOTETYCZNEGO_ proxy.

> Tak wytlumaczyc, ze ludzie *chca Usenetu*. Czy z reklamami, czy bez, to juz
> dalsza sprawa. A tak w ogole to dyskusja nie dotyczyla kasowania reklam,
> tylko nieudostepniania pewnych grup.

Tylko czy to jest cenzura? To ja poproszę strażnika banku, żeby mnie
wpuścił do skarbca banku, w którym mam _MOJE_ pienądze, bo chcę pooglądać
stosy/worki pieniędzy. Wpuści mnie? Dlaczego nie? Dlaczego nie udostępni
mi bankowych dokumentów dotyczących _MNIE_ (to chyba pachnie cenzurą...)

> Ponoc pisza... Czyli na razie nic takiego nie ma.

Ponoć też "cenzurują". Czyli na razie nic takiego nie ma.

> A nawet jezeli bedzie, to jeden taki serwer bedzie w zdecydowanej
> mniejszosci w stosunku do juz istniejacych.

Będzie, wierz mi. I będzie to mój serwer. Zgodnie z tym, co napisałem na
pl.news.nowe-grupy. Już się do tego przygotowuję (nie pomyślałem o takiej
możliwości wcześniej, więc trochę to potrwa - a dziś tego nie zrobię), po
"długim weekendzie" będzie gotowe. Na zeus.polsl.gliwice.pl nie będzie
postingów Dariusza. Będzie to jeden serwer, w zdecydowanej mniejszości
Wobec innych. Cytując Ciebie: nie będzie problemu.

> W ktoryms z poprzednich listow napisalem, ze IMHO problemy z cenzura
> zaczynaja sie wtedy, kiedy *wiekszosc* mediow danego typu jest cenzurowana.
> Widzisz analogie?

Czyli jak ja będę cenzurował swój serwer, nie wpuszczając na niego
postingów Dariusza, to nie będzie to żaden problem? Proszę o jednoznaczną
odpowiedź.

> I jeszcze raz przypominam, ze o "cenzurze" mowa byla nie w kontekscie spamu,
> tylko wyciecia z serwera czesci grup.

Czy jako pełnoprawny opiekun (przedstawiciel właściciela) serwera, mam
prawo do decyzji, co z serwera będzie udostępniane publicznie, a co nie?
Pytanie jest jednoznaczne, i proszę o taką samą jednoznaczną odpowiedź.

--
-- Andrzej Bort  Silesian Technical Univ., Computer Center, Gliwice, Poland
-- e-mail: bort <AT> polsl.gliwice.pl      Office phone: (+48-32) 230-76-86