Re: Internet w mediach (bylo: Cenzura w TPSA, odp. Ninie.)

Autor: Marcin Jagodzinski (marcinj_at_webcorp.com.pl)
Data: Mon 27 Apr 1998 - 09:21:36 MET DST

On 27 Apr 1998 06:15:43 GMT, Wojtek Sylwestrzak <wojsyl_at_icm.edu.pl> wrote:

>Swoja droga - to ciekawe. Tez sie nad tym czasami zastanawialem:
>Na ile media 'tradycyjne' sa rzeczywiscie istotne jesli chodzi o propagowanie
>Internetu ? A na ile im sie tylko wydaje, ze sa ?
>
>Jesli wiesz, to napisz cos wiecej na temat roli tych 'srodkow przekazu',
>bo czesto zastanawialo mnie, czy przypisywanie sobie wielkiego znaczenia
>w propagowaniu tej czy innej strony www, to nie tylko przejaw dobrego
>samopoczucia dziennikarzy ?

Są istotne. Nawet bardzo. I w dużym stopniu jest tak, że nie ważne jak się
pisze -- byle się pisało. Ale to oswaja ludzi. Chodzi mi tu o propagowanie
Internetu wśród "niepodłączonych". Natomiast zauważam, że ci, którzy
korzystają z sieci znacznie mniej wiadomości na temat jej funkcjonowania
czerpią z prasy. Więcej daje stronie wygrana w różnych konkursach niż
artykuł, zwłaszcza długofalowo -- gazety szybko idą do kosza. Tak więc do
'propagowania stron' prasa nie jest najlepsza, tak sądze, choć oczywiście
jakiś wpływ ma.

>Czasami po artykulach w prasie lub programach telewizyjnych o jakims
>serwerze WWW patrze na wzrost zainteresowania (analizujac logi w3cache)
>i widze - wzrost o 3% w ciagu dwoch dni, potem spadek. Duzo to ?

Trzeba by policzyć istotność statystyczną... Myślę, że to nie jest istotne.
Zwłaszcza, że ruch w rózne dni tygodnia jest różny... nie wiem. Czy ruch na
sunsite wzrósł po tekście w Playboyu? :-).... ooops.... miałem Ci
przesłać... :-(

Marcin Jagodzinski
marcinj_at_webcorp.com.pl
http://marcin.supermedia.pl/