Re: szybsze lacze TP S.A. do USA?

Autor: Marcin Szplit (ezmms_at_eden.tu.kielce.pl)
Data: Wed 11 Mar 1998 - 10:57:36 MET

Sergiusz Pawlowicz napisał(a) w wiadomości:
<6e4hvn$3du$1_at_sun1000.pwr.wroc.pl>...

>jak dlugo mozna ci tlumaczyc, ze winnym jest kbn, ktory nie
>finansuje bezposrednio uczelni, aby ta mogla wybrac sobie providera, tylko
>finansuje nask?
>
>co ma do tego w ogole nask? co to jest, aniol?
>jak ktos dostej pieniadze za nic, to chyba nic nie musi robic?

NASK jest jednostka badawczo rozwojowa a nie prywatna firma paru panów
profesorów. Jako jednostka badawczo-rozwojowa powinien zajmowac sie
dostarczeniem Internetu na przyzwoitym poziomie dla uczelni oraz jednostek
finansowanych przez KBN a nie reklamowac sie na prawo i lewo jako provider
Internetu dla wszystkich, co odbywa sie kosztem odboircy akademickiego.

>a jak tobie by placono, powiedzmy, ryczaltem, 40 000 zl miesiecznie,
>niezaleznie od tego, jak wykonujesz swoja prace, przywiazywalbys do niej
>wage, staralbys sie pracowac lepiej?
Staram się pracować możliwie jak najlepiej i płacą mi ryczałtem 600 zł
miesięcznie (bo tyle w Kielcach zarabia asystent na uczelni) i na nikogo się
z tego powodu nie obrażam. Choć w sumie mógłbym powiedzieć moim studentom:
"za takie pieniądze to macie byle jakie ćwiczenia jak mi KBN zapłaci to się
może poprawię."
>pomysl troche, a wyniki swych przemyslen skieruj do swego rektora, ktory
>byc moze powie choc slowo na ten temat przy okazji najblizszego spotkania
>w ramach spotkan rektorow polskich wyzszych uczelni technicznych.
Nie sądze aby głos pojedynczego asaytenta był na tyle nośny aby władze nic
nie robiły tylko się w niego wsłuchiwały. Uczestniczę w grupie inicjatywnej
budowy sieci KIELMAN i wiem dobrze jak czasem ciężko dotrzeć do władz
uczelni ze słusznymi postulatami.
>a poza tym kto kazal kielcom posiadac wyzsza szkole? po co? na co?
>kto bedzie za rozwoj infrastruktury telekomunikacyjnej na tych terenach
>placil? trzeba bylo wczesniej o tym pomyslec. ale oczywiscie te ostatnie
>slowa nie sa do ciebie, sa retoryczne. obejmuja o wiele wiecej niz
>infrastrukture niezbedna wyszej uczelni, dotycza przede wszystkim
>badan naukowych na jakimkolwiek poziomie oraz posiadanej kadry, nie
>dojezdzajacej do kielc na drugi etat.
Kto kazał Kielcom (bo tą nazwą piszę się jednak z dużej litery!) posiadać
wyższą uczelnie? Pytanie jest retoryczne i nie na temat związany z grupą ale
zapraszam do dyskusji na priv o pziomie badań naukowych u nas i we
Wrocławiu. Ale w sumie po co ludzoim zza Buga Politechnika?

>*** krotka przerwa oddzielajaca watki ***
>
>a teraz oddal sie od standardowej sciezki swoich neuronow i pomysl: czy
>jezeli twoja uczelnia zaczelaby dostawac od kbnu czysta gotowke, za ktora
>moglaby oplacic lepszego i szybszego proviedera inetentu - jestes pewien,
>absolutnie pewien, ze te pieniadze zostalyby wydane wlasnie w ten sposob?
>a nie na place? nie na dodtakowe komputery, w najlepszym wypadku? nie na
>sprzataczki?
>pomysl trzy razy, a z odpowiedzia na to pytanie mozesz od razu walic na
>liste polip.
Otóz gdyby moja uczelnia "dostała" pieniądze od KBN to na pewno przeznaczyła
by je na rozwój sieci biorąc pod uwagę, że na ten rozwój przeznacza środki
będące do jej dyspozycji już obecnie mimo, że według ciebie nie musi tego
robić.
Chyba jakoś nie oddalam się od standartowego strumienia moich neuronów i nie
widzę zagrożenia dla Internetu ze strony mojej uczelni natomiast widzę
takowe ze strony władz NASK. Pomyślałem więc tylko raz i wymyśliłem może
jednak chłopak z Kielce potrafi?
PS. Jeśli jakakolwiek uczelnia środki przeznaczone na badania naukowe
przeznacza w innym celu (np. na płace) to nie robi tego na złość nauce
polskiej i KBN, tylko nie otrzymuje na czas (lub wcale) środków z budżetu,
które temu powinny służyć! Jeśli masz na ten temat inne informacje to
zapraszam na priv bo to chyba nie ta grupa.
PS1 Pokaż mi chociaż jeden przykład wspaniałego wkładu NASK w rozwój
Internetu w Polsce a na Dolnym Śląsku w szczególności w przeciągu ostatnich
dwóch lat (i to chyba będzie twój prawdziwy wkład do dyskusji na temat "Rola
NASK w hamowaniu rozwoju sieci w Polsce"
Marcin Szplit
Politechnika Świętokrzyska
e-mail: ezmms_at_eden.tu.kielce.pl
PGP Key ID: 0xC793E6F0