Re: szybsze lacze TP S.A. do USA?

Autor: Marcin Szplit (ezmms_at_eden.tu.kielce.pl)
Data: Tue 10 Mar 1998 - 13:36:57 MET

> Z tego co wiem planowane jest lacze o duzej przepustowosci
> do Sztokholmu, kore srate te ma "wynagrodzic"...

Co znaczy "duzej przepustowosci" ? Czyzby za takie mialo uchodzic
lacze 2Mbit/s? Niech ktos mi udowodni ze ma ono wieksza przpustowosc.
To chyba nie jest mozliwe bez zlamania tajemnicy sluzbowej w NASK !
> Chyba nie sugerujesz, ze akademik zwrocil sie z prosba do NASKu
> (za plecami wladz uczelni) zeby ich podlaczyli do Internetu? Te
> decyzje ktos podjal i mieszanie do tego NASKu nie ma wielkiego
> sensu. Jak sie podejmuje takie decyzje, podjac trzeba tez
> i decyzje o zwiekszeniu przepustowosci lacza... albo wybraniu
> innego dostawcy :-)
>
> Wojtek

Masz calkowita racje Wojtku ale wez pod uwage fakt, ze rola uczelni jest
dostarczanie wiedzy studentom a Internet sluzy (poza rozrywka) rowniez do
tego.
Powiedz sam co to by byla za uczelnia, ktora nie pozwalaby swoim studentom
na
korzystanie z Internetu bo lacze jest slabe? Co do zmiany operatora to nie
jest ona mozliwa dopoki nie zmienia sie zasady finansowania oplat za
Internet ustalane przez KBN (pod wielkim wplywem NASK jak przypuszczam). Jak
napisalem wczesniej zmiana przepustowosci lacza z PSk rowniez nic nie da bo
sumaryczna przepustowosc lacz NASK w Kielcach to 192kbit/s a jest jeszce
druga uczelnia ( i trzy prywatne ale one nie korzystaja z uslug NASK). Do
naszego lacza jest podlaczona jeszcze szkola srednia (polaczenie 28,8).
Tak wiec sytuacja jest nieciekawa a wina za to obarczam NASK.
Marcin Szplit
Politechnika Świętokrzyska
e-mail: ezmms_at_eden.tu.kielce.pl
PGP Key ID: 0xC793E6F0