Re: szybsze lacze TP S.A. do USA?

Autor: Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 10 Mar 1998 - 09:54:06 MET

Marcin Szplit <ezmms_at_eden.tu.kielce.pl> wrote in article
<6e1bjo$818$1_at_sabat.tu.kielce.pl>...
: Ja nieco z innej beczki. Co sadzicie o stracie przez NASK
: lacza do USA?
  ---
  NASK traci na znaczeniu jako dostawca uslug dla srodowiska
  akademickiego (wypisalo sie i przenioslo do POL34) juz
  kilka MANow. W zwiazku z tym NASK dostaje mniejsze piniadze.
  Z tego co wiem planowane jest lacze o duzej przepustowosci
  do Sztokholmu, kore srate te ma "wynagrodzic"...
  ---
: [...] Swoj list pisze z pracy
: na Politechnice w Kielcach, na ktorej od 2,5 roku mamy wyjscie
: na swiat na poziomie 64 kbit/s. W tej chwili podlaczony jest
: jeden akademik co spowodowalo spadek transerow do poziomu
: 300 bit/s z serwerow ftp z Polski i 50 bit/s z USA. Sadze,
: ze gdy podlacza nastepne akademiki to cos takiego jak
: ftp to bede mogl sobie zrobi na moj serwer i z powrotem.
  ---
  Chyba nie sugerujesz, ze akademik zwrocil sie z prosba do NASKu
  (za plecami wladz uczelni) zeby ich podlaczyli do Internetu? Te
  decyzje ktos podjal i mieszanie do tego NASKu nie ma wielkiego
  sensu. Jak sie podejmuje takie decyzje, podjac trzeba tez
  i decyzje o zwiekszeniu przepustowosci lacza... albo wybraniu
  innego dostawcy :-)

  Wojtek