Re: Odp: poczta.pl i inne kwiatki

Autor: Artur Czechowski (arturcz_at_kerigma.cyf.gov.pl)
Data: Fri 23 Jan 1998 - 12:31:27 MET

Dariusz [darekw_at_atm.com.pl] in pl.listserv.polip wrote:
> Wniosek 4: Nalezy zdjac z NASKu odpowiedzialnosc za:
> - stworzenie regulaminu rejestracji domen
> - kontrole zgodnosci rejestrowanych nazw z przyjetym regulaminem
> - rozstrzyganie spraw spornych
> - chyba rowniez za sama rejestracje
> Obecnie NASK dysponuje w zakresie domen (bedacych przeciez dobrem wspolnym)
> odpowiednikiem pelni wladzy: ustawodawczej (wymysla wlasny regulamin),
> wykonawczej (sam wszystko rejestruje) i sadowniczej (sam rozstrzyga
> wszystkie spory).
> 100% monopol, 100% samowola, 100% brak odpowiedzialnosci.

Wniosków nie komentuję, bo prawda nie wymaga komentarza. Natomiast odnośnie
powyższego pojawia się pytanie: co robić dalej?
W tej chwili możemy jedynie NASKowi naskoczyć[1]. Zdaje się, że jedyne wyjście
to powołać grono zainteresowanych, zawiązać NIC-PL, a potem uderzyć do RIPE
z informacjami jak to NASK sobie poczyna w kwestii rejestracji domen i liczyć
na to, że coś się zmieni. Myślę, że raczej nie ma liczyć na spójny, trwały
i przestrzegany regulamin rejestracji domen.

Pozdrawiam
        Artur

[1] ot, taka sobie gra słów...

--
Artur R. Czechowski <arturcz_at_knm.org.pl>
finger arturcz_at_kerigma.cyf.gov.pl for PGP key