Re: Re: Re: w3cache aświeżość zasobów (Było: serwermikrosoftu

Autor: Michał Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Wed 29 Oct 1997 - 23:04:49 MET

Michal Jankowski wrote:

> Ceterum censeo:
>
> "Zmienna tresc" NIE OZNACZA "wiem, kiedy tresc sie zmieni".

Ani też to co ja napisałem nie jest bezwględnym nakazem. Jest to tylko
sposób na optymalizację - model idealny. Nie sądzę, aby istniał lepszy
sposób na zmniejszenie transferu (i skrócenie czasu odpowiedzi) niż
całkowite się go pozbycie. A jest to możliwe tylko i wyłącznie dzięki
definiowaniu czasu istnienia zasobu po stronie serwera.

Nie twierdzę, że się zawsze daje. Ale jestem pewny, że daje się częściej
niż pozornie się to wydaje. Ile jest takich stron o których można
powiedzieć na pewno, że nie zmienią się z dokładnością do jednego dnia?
Moim zdaniem całkiem sporo, a wystarczy, że obsługują kilkaset
requestów[1] dziennie i już max-age=86400 zaczyna się opłacać.

Poza tym wyjaśnijmy jeszcze, że są to techniki, które bardzo dobrze
sprawdzają się w użyciu produkcyjnym, gdzie serwis tworzony jest w
oparciu o określony harmonogram.

[1] Oczywiście w praktyce requestów potrzeba znacznie więcej, bo tylko
ich część mała część pójdzie przez kaszę.

Michał

--
********     MEMBER OF THE INTERNATIONAL PROGRAMMERS GUILD    ********
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340