Re: serwer mikrosoftu

Autor: Michał Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Tue 28 Oct 1997 - 14:51:18 MET

Michal Jankowski wrote:

> Moze to jest jakis problem ustawienia cache w ICM, albo moze to
> kwestia serwerow, ktore czegos tam nie podaja, a moze to juz ktos od
> tamtego czasu poprawil, ale __wielokrotnie__ spotykalem sie z
> sytuacja, ze strona jest zmieniana __codziennie__, a w cache'u

Jak już pisałem, istnieje optymalne rozwiązanie problemu polegające na
właściwym użyciu expiresów i odpowiedniej polityce przypisywania URLi do
zawartości.

Problem w tym, że jest tylko mały procent webmasterów, którzy zdają
sobie sprawę z tych problemów i umieją zadbać o to, aby prezentowana
zawartość była świeża. Przykłady z kometą i telegazetą są ewidentnymi
błędami webmasterów, którzy zapominają opisać czas trwania zasobu. Nie
należy winy doszukiwać się po stronie w3cacheów. Zresztą RFC2068 stawia
silny nacisk na to, że autorem polityki cache'owania zasobu powinien być
autor zasobu, a nie administrator w3cache'a ani użytkownik zasobu. Jest
to naturalne, gdyż tylko on jest w stanie przewidzieć kiedy i jak zasób
będzie się zmieniał.

Michał

--
********     MEMBER OF THE INTERNATIONAL PROGRAMMERS GUILD    ********