Re: serwer mikrosoftu

Autor: Michal Jankowski (michalj_at_fuw.edu.pl)
Data: Tue 28 Oct 1997 - 16:09:35 MET

"Michał Mosiewicz" <mimo_at_lodz.pdi.net> writes:

> Jak już pisałem, istnieje optymalne rozwiązanie problemu polegające na
> właściwym użyciu expiresów i odpowiedniej polityce przypisywania URLi do
> zawartości.

> Problem w tym, że jest tylko mały procent webmasterów, którzy zdają
> sobie sprawę z tych problemów i umieją zadbać o to, aby prezentowana
> zawartość była świeża. Przykłady z kometą i telegazetą są ewidentnymi
> błędami webmasterów, którzy zapominają opisać czas trwania zasobu. Nie
> należy winy doszukiwać się po stronie w3cacheów. Zresztą RFC2068 stawia
> [...]

To jest pobozne chciejstwo.

Administratorzy cache'ow nie maja zadnej wladzy nad milionem serwerow
WWW na calym swiecie, zeby je odpowiednio skonfigurowac. Dlatego
nalezy przyjac sytuacje taka, jaka ona jest, potraktowac jako fakt
wyjsciowy i dostosowac dzialanie serwerow cache do niego, a nie
odwrotnie.

Co nie znaczy, ze nalezy sie dostosowac do wszystkich absurdow typu
expires w przeszlosci itp.

Ale to, ze wiekszosc stron nie ma i NIE BEDZIE NIGDY miala zadnego
expires, a za to maja Last-modified i dziala 'get if modified since',
to jest fakt doswiadczalny ( 8-) ) i trzeba umiec z tego skorzystac.

Juz nie mowiac o tym, ze naprawde nie bardzo sie daje przewidziec,
kiedy sie strona zdezaktualizuje i z gory wpisac Expires. Prognoza
pogody na jutro - powiedzmy, ze o polnocy, czy tam o ktorejs. Ale 'top
story' w newsach? Moze byc nowa za minute, moze wisiec do wieczora ta
sama...

  MJ

PS. A cache w ICM ciagle trzyma wiadomosci z telegazety z 20
pazdziernika...