Re: Serwery w3cache

Autor: Cezary Rozluski (cpr_at_igf.edu.pl)
Data: Sun 26 Oct 1997 - 20:11:18 MET

On Sat, 25 Oct 1997 18:19:19 GMT, cpr_at_igf.edu.pl (Cezary Rozluski)
wrote:

>Moze stworzmy liste wszystkich aktualnie dzialajacych w3cache i
>zastanowmy sie jak jakie zwiazki rodzinne stworzyc.
>
>-cpr

No moze jednak oprocz dyskusji o wyzszosci w3cache nad jago brakiem,
ktos by z tej listy by cos wniosl i rzucil nieco swiatla na hierarchie
w3cache w Polsce. Glownie mam na mysli hierarche typu sasiad-sasiad i
posiadanie wiecej niz jednego parenta przez mniejsze osrodki (na
wypadek "choroby" jednego z rodzicow). Czy sa w Polsce struktury
w3cache typu 'cluster" ?

Tak sobie mysle, ze jak ktos z P.T. Administratorow nie chce w3cache
to jego prywatna (lub jego Szefow/Ksiegowych) sprawa i trudno tu o
czymkolwiek dyskutowac z wyjatkiem Podmiotow dla ktorych korzystanie z
dostepu do Internetu finasuje KBN - to sa pieniadze budzetowe.

Problem chyba lezy w tym, aby przekonac Uzytkownikow do korzystania z
w3cache, bez stosowania metod 'azjatyckich", tak dlugo jak to
konieczne.

Podstawa jest dobrze dzialajaca (i dobrze skonfigurowania
topologicznie, acz tez z wykorzystaniem metryk "linkow") hierarchia
w3cache tak, aby uzytkownik widzial tylko zwiekszenie predkosci,
zmniejszenie czasu oczekiwania, a nie musial walczyc z konfiguracja
swej "www przegladarki" w przypadkach dobrze Panstwu znanych (padl
link, padl parent, etc).
Po kilku w/w "padach" uzytkownik zwykle (jesli potrafi lub ma
mozliwosc/uprawnienia) ustawia swoj browser na "direct connection" i
wtedy cala dysusja na tej liscie, w obecnej chwili, jest
bezprzedmiotowa (no chyba, ze wrocimy do rozwiazan "azjatyckich").

pozdrawiam.

-cpr