Re: Serwery w3cache

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 26 Oct 1997 - 15:42:07 MET

On 25 Oct 1997 21:03:25 GMT, Wojtek Sylwestrzak <wojsyl_at_icm.edu.pl>

>Robert juz Ci sugerowal, zebys postawil cache lokalnie u siebie. :-)
>(napisales, ze to bez sensu)

A widzisz jakis sens montowania cache u siebie jesli do najblizszego
mam 100Mb/s ?

Bez sensu jest natomiast to ze ten cache czesto lezy. Wina oczywiscie
nie w cache tylko w administratorze maszynym a raczej jego braku..

Bez sensu jest rowniez to, ze jak sie zle sciagnie binarny plik,
to czesto netszkapa nie daje szansy przycisniecia "RELOAD".

>bzdura. koszty lacz miedzynarodowych sa wielokrotnie wyzsze.

Przemnoz przez ilosc cachy w kraju.

>bzdura. zyski z w3cache sa wieksze niz z 'kolejnego mirrora'.

Moze. W przypadku mirrora nie mam watpliwosci ze zmiejsza ruch w sieci
WIELOKROTNIE, a nie zaledwie 1.5 raza.

>powiedzmy sobie szczerze - piszesz autorytatywnie o rzeczach,
>o ktorych nie masz zielonego pojecia. Wiesz jakis procent kosztow sieci
>stanowi koszt utrzymania lacz miedzynarodowych ?

Ile to podawano dla NASK ... cos pare %.
Chetnie uslysze wyliczenie.

J.