Re: Serwery w3cache

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Sat 25 Oct 1997 - 23:03:25 MET DST

Jaroslaw Lis <lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl>:

> Oraz stracilem:
> 1) czas [wtedy gdy cache kiepsko dzialal - ja go niestety nie mam w
> pokoju]

Robert juz Ci sugerowal, zebys postawil cache lokalnie u siebie. :-)
(napisales, ze to bez sensu)

> 2) pieniadze [wiesz jakie maszyny marnuja sie na cache'owanie?
> Marnuja sie ... bo moglaby stac u mnie na biurku :-)]

bzdura. koszty lacz miedzynarodowych sa wielokrotnie wyzsze.

> 3) siec [na tej maszynie mozna by kolejny mirror postawic - wieksze
> zyski by dawal.

bzdura. zyski z w3cache sa wieksze niz z 'kolejnego mirrora'.

> Malo. Zdanie "podniesmy predkosc naszych laczy dwukrotnie" nie brzmi
> jakos nadzwyczajnie drogo, a efekt jakby lepszy ... w dodatku - nie
> samo www zajmuje lacza, wiec efekt koncowy jeszcze mniejszy.

powiedzmy sobie szczerze - piszesz autorytatywnie o rzeczach,
o ktorych nie masz zielonego pojecia. Wiesz jakis procent kosztow sieci
stanowi koszt utrzymania lacz miedzynarodowych ?

--w