serwer mikrosoftu

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Sun 26 Oct 1997 - 10:17:26 MET

Michał Mosiewicz <mimo_at_lodz.pdi.net>:

> A odnośnie samego MSoftu, to akurat u nich nie ma się czego czepić
> specjalnie. Faktycznie, na głównej stronie jest expires ustawiony na 5
> minut po odwiedzinach. Dość rozsądne, bo wiadomo, że ta strona może
> zmieniać się często.

No tak, ale do tego nie sluzy 'expires' (chyba, ze maja pewnosc, ze po
5 minutach strona juz bedzie nieaktualna), tylko 'last-modified'.
wtedy jesli klient wysyla IMS GET, to w3cache zwraca mu
albo zcache'owana strone, albo sciaga bezposrednio ze zrodla,
jesli strona zostala tam zmieniona. Dlaczego Microsoft nie korzysta
z tego mechanizmu, tylko falszuje wartosc 'expires' ?

co wiecej - w http 1.1 jest pelno mechanizmow wpraowadzonych wlasnie
w cely regulacji wspolpracy z serwerami typu w3cache. Ja rozumiem,
ze serwer mikrosofta nie uzywa HTTP 1.1, tylko 1.0 i ze mikrosoftowi
byloby niezrecznie zaczac uzywac apache'a, bo to oznaczaloby
przyznanie sie do tego, ze ich wlasne programy sa do bani.

--w