Re: Chore pomysly...

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 16 Oct 1997 - 16:55:13 MET DST

Slawek <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:
: >1) polbox z kontami nie ma problemu, jesli sa "free". Zwykly skrypt.
: > Ja niestety nie moge sobie pozwolic na to zeby kazdy mogl
: > miec konto i jeszcze dostal 10MB do dyspozycji..
: >
: A jesli nie sa free i do wiekszosci amerykanskich ISP nie prowadzi biur tzn
: miejsc gdzie sie przyhodzi?
: Jesli ja mam konto nigdy nie widzialem jednego pracownika ISP?
: Moze wystarczy zeby studnet potzredzl do terminala zarejestrowal sie
: podajac jakis numer identyfikacyjny i nazwisko i sam wybral sobie pswd?
: Ja nie wiem dokladnie co by u ciebie dzialalo ale przeciez mozna.

Mozna. Tylko najpierw trzeba miec warunki zeby moc to konto zapewnic
KAZDEMU kto sie zglosi. A ja nie mam. Wiec trzeba sprawdzac kto do
terminala przychodzi i czy moze konto zalozyc.

: >3) siedzi tam czlowiek co ma placone za wklepywanie tych danych.
: >4) jak nie nadaza wklepywac - to sie zatrudnia drugiego..
: >
: No tak a w przypadku darmowego seriwsu to jest to tak jak klasnac w dlonie
: i sa pieniadze na tego dodakowego pracownika do niedochodowej (bezposrednio)
: dzialanosci.

Jak wytlumaczysz Slawku szefowi ze nie jestes fizycznie w stanie
wklepac do bazy informacji o wplatach od 5 tys klientow, czy tez klienci
zadzwonia do niego ze serwis ma zepsuty telefon, a w serwisie siedzi 5 ludzi
i kazdy ma sluchawke w reku i udziela porady - to znak ze trzeba
zatrudnic dodatkowego czlowieka, bo inaczej stracimy klientow, lub
przegapimy tych co nie placa. Co do pieniedzy - zauwaz ze nowy pracownik
wynika z nadmiernej ilosci PLACACYCH klientow. Wiec pieniadze sa,
tylko kierownictwu zysk sie zmniejsza. Zysk pozorny - bo zalozyli
ze dwoch ludzi obsluzy 15 tys klientow.
A jesli nowi klienci nie sa w stanie pokryc kosztow pracownika,
to znak ze trzeba dzialalnosc likwidowac..

J.