Re: Jaki jest ten Internet?

Autor: Slawek (nyce_guy_at_irc.pl)
Data: Mon 13 Oct 1997 - 03:29:27 MET DST

Jaroslaw Zielinski wrote in message <34412A9E.2DBA_at_okonet.com.pl>...

>Wlasnie cie o to spytalem. Wiesz? Chyba jednak nie wiesz. Zasoby tych
>uslug wyszukiwawczych dotyczace Polski sa sporo mniejsze od zasobow
>zgromadzonych w Infoseek.

Jakies dane na ten temat moge prosic?
I zrodlo.

>Mowisz teraz zapewne o katalogach zasobow internetowych takich jak
>Wirtualna Polska czy OptimusNet, komercyjnych ale dalej nijak nie
>konkurencyjnych do Infoseek.

Nie, mam na mysli serwisy po polsku yahoo i excite.

>Nikt nie powiedzial, ze polski Internet jest akademicki - wymysliles to
>sobie. Probujemy ci tylko wytlumaczyc, ze jest rownie wazny jak
>komercyjny.

Dla uczelni i sektora akdemickiego tak. Ale nie dla calej reszty.

>1. Najwiekszej uslugi wyszukiwawczej w Polsce.

>2. Najwiekszego serwera FTP.
>3. Wiekszosci sieci Usenet w Polsce.
>4. Wiekszosci (jesli nie calej) sieci IRC w Polsce.
>5. Calkiem sporej liczby kont pocztowych (ja oceniam to na co najmniej
>1/3)

Albo Pan Panie Jarku ze mnie zartuje albo z siebie.
Czy chce Pan powiedziec ze "komercja" nie ma FTP
( www.cdrom.com z Polski dziala, prawda?) ani dostepu do news (news.nak.pl)
(btw, co to jest siec usnet???) ani do IRC (w koncu to zabawka).

Co do kont pocztowych to nie widze powodow dla porownywania liczby
utrzymywanych przez podatnika kont z liczba kont na k o m e r c j l a n y c
serwisach typu polbox czy onet.
Prosze dodac tez liczbe "polskich" kont na hotmail czy usa.net i setce
innych
k o m e r c j a l n y c h serwisow i mysle ze proporcje sie odwroca.

Zreszta nie to bylo tematem dyskusji.
Chcial mi Pan udowodnic ze "internet komercyjny" potzrebuje do istnienia
"internetu
akademickiego" (dotowanego).
Nie sadze aby sie to Panu udalo.
Nie sadze by cos takiego mozna bylo wogole udowodnic.