Re: Jaki jest ten Internet?

Autor: Slawek (nyce_guy_at_irc.pl)
Data: Sun 12 Oct 1997 - 20:47:12 MET DST

Jaroslaw Zielinski wrote in message <34406F19.861_at_okonet.com.pl>...

>Dobrze, chcesz merytorycznej dyskusji - bedzie merytoryczna dyskusja.

Troche pozno bo zmeczony juz jestem tym ujadanniem.

>Podaj mi liczby polskich dokumentow w tych wyszukiwarkach, ktore zostana
>i porownaj je do liczby dokumentow, ktore ma zaindeksowane Infoseek w
>ICM.
>
>Dalej, ktore z tych pozostalych wyszukiwarek rozpoznaja prawidlowo
>polskie litery (to jest pytanie podchwytliwe - moze wszystkie, a moze
>nie)?

Nie jeden Infoseek istnieje. Jest yahoo jest excite jest hot-bot.
Czy laczne polskie zasoby tych komercjalnych wyszukiwrek sa mniejsze niz
polskiego infoseek?

A polski excite czy yahoo?

>A jak nawet nie odpowiesz na te pytania, to wyjasnie, dlaczego jest to
>wazne: bo formulujesz pewne sady dotyczace polskiego Internetu majac o
>nim niewielkie pojecie i absolutnie ignorujesz wypowiedzi wszystkich
>ludzi, ktorzy staraja ci sie wytlumaczyc, ze jest inaczej niz myslisz.
>"I co z tego?" - to nie jest argument merytoryczny.

Jaka dyskusje takie arumenty.
Argumentowanie ze poslki internet jest akademicki bo taka u nas pogoda i
prawa ekonomii nie dzialaja spotka sie z riposta w tylu "I co z tego?"
Prawa ekonomii sa powszechne.

>No, kogos kto ma konto *@irc.pl i powiedzial cos takiego o IRC-u to ja
>osobiscie grzecznie poprosilbym o przeniesienie sie gdzie indziej w
>ciagu 48 godzin, gdybym byl administratorem serwera pocztowego. Nie z
>zemsty, ale przez wzglad na pozostalych uzytkownikow tej domeny. A ty
>nawet nie widzisz w tym nic zdroznego.

Taki jest problem z tymi akademickimi serwisami ze zalezy to od czyjejs
laski. A irc.pl nawet to nie jest serwis pocztowy tylko alias.
Oczywiscie bardzo wdzieczny jestem autorowi aliasu za jego czas.
Wykorzytsal jednak do tego cudza maszyne prawda?
Wiec to nie do konca tylko jego zasluga.

Serwis pocztowy z polski adresem mam tez od komercjalnego polboxu.
Komercja czyli rynek potrafi wiec dac wiecej niz hobbysci.

>W Polsce - nie.

Dlaczego nie?
Czego nie ma komercja co maja serwisy akademickie?

Akademickosc internetu byla typowa dla jego wczesnej
fazy rozwojowej. Mysle ze macie podobna sytuacje z tym ze o wiele wiele
latwiejsza bo nikogo do tego ze internet to przyslosc przekonywac w 1997
nie trzeba.

>Dowod na teze, ktorej nigdy nie wyglosilem? Oba "sektory" Internetu sa
>sobie i uzytkownikom rownie potrzebne. Byc moze w Polsce bardziej niz w
>Stanach, ale nawet w Stanach komercja nie poradzi sobie bez osrodkow
>akademickich.

Nie rozumiem co mial Pan na mysli mowiac ze komercja nie poradzi sobie bez
osrodkow akademickich. Do czego te osrodki sa komercji, czyli powaznemu,
"doroslemu" internetowi potrzebne?

Niema zadnych sektrow internetu.
Jest tylko roznica w finansowaniu i celu dzialania.
Serwisy akademickie dzialaja dla tej wlasnie spoelcznosci
i tak powinno byc.
Kazda inna sytuacja to marnowanie szkolnych zasobow.

Pozdrawiam.