Re: Jaki jest ten Internet?

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_okonet.com.pl)
Data: Sun 12 Oct 1997 - 08:32:57 MET DST

Slawek wrote:

> No to niech tego nie robi.
> Zostanie masa wyszukiwarek w tym i oryginalny infoseek.
> I co z tego?

Dobrze, chcesz merytorycznej dyskusji - bedzie merytoryczna dyskusja.
Podaj mi liczby polskich dokumentow w tych wyszukiwarkach, ktore zostana
i porownaj je do liczby dokumentow, ktore ma zaindeksowane Infoseek w
ICM.

Dalej, ktore z tych pozostalych wyszukiwarek rozpoznaja prawidlowo
polskie litery (to jest pytanie podchwytliwe - moze wszystkie, a moze
nie)?

A jak nawet nie odpowiesz na te pytania, to wyjasnie, dlaczego jest to
wazne: bo formulujesz pewne sady dotyczace polskiego Internetu majac o
nim niewielkie pojecie i absolutnie ignorujesz wypowiedzi wszystkich
ludzi, ktorzy staraja ci sie wytlumaczyc, ze jest inaczej niz myslisz.
"I co z tego?" - to nie jest argument merytoryczny.

> Dlaczego? Mam adres na polboxie ale oni nie wymagaja
> peanow na swoja czesc.

No, kogos kto ma konto *@irc.pl i powiedzial cos takiego o IRC-u to ja
osobiscie grzecznie poprosilbym o przeniesienie sie gdzie indziej w
ciagu 48 godzin, gdybym byl administratorem serwera pocztowego. Nie z
zemsty, ale przez wzglad na pozostalych uzytkownikow tej domeny. A ty
nawet nie widzisz w tym nic zdroznego.

> Chodizlo tylko o oduwodnienie ze bez akademickich serwisow tez wszystko
> bedzie dzialalo.

W Polsce - nie.

> Twierdze ze jest to zdowy trend bo gwarantuje profesjonalizm.
> Ale Pan pewnie znowu zobaczy tylko ten infoseek i irc.pl jako
> dowod wyzszosci internetu akademickiego nad komercyjnym.

Dowod na teze, ktorej nigdy nie wyglosilem? Oba "sektory" Internetu sa
sobie i uzytkownikom rownie potrzebne. Byc moze w Polsce bardziej niz w
Stanach, ale nawet w Stanach komercja nie poradzi sobie bez osrodkow
akademickich.

Jaroslaw Zielinski
http://winter.info.pl/ - Wiadomosci Internetowe
http://wyborca.info.pl/ - Internetowy Wyborca