Żądania userow

Autor: Marcin Jagodziński (marcinj_at_rubikon.net.pl)
Data: Thu 09 Oct 1997 - 22:55:24 MET DST

(sorry za polskie znaki w naglowku, ale musialem, zeby bylo
jednoznacznie)

Mam takie pytanie do piszacych tutaj adminow (ja nie jestem w
najmniejszym stopniu adminem, chyba ze @localhost). Czy rzeczywiscie
userzy zwracaja sie do was z tak wieloma żądaniami? Ja mam tylko
doświadczenie 'helpdeskowe' i bardzo sporadycznie zdarzalo mi sie,
zeby ktos, komu pomagam (albo 'ktos nad kim sie znecam', zalezy od
ktorej strony spojrzymy) mial pomysly. Jakiekolwiek.

Oczywiscie widzialem zachwyt, gdy program komputerowy wykazal cos, co
dla usera stanowilo przejaw inteligencji (np. MS Word po wpisaniu
slowa 'fax' nie pozwolil dalej pisac tekstu, ale wyswietlil na caly
ekram ilustrowana instrukcje wysylania faksow z Worda. Komputer nie
mial faxmodemu, ale to nie przeszkadzalo -- user pial z zachwytu.
Zwrocilem mu uwage, ze jak ta AI sie rozwinie i MS Word 2010 zacznie
podsuwac praktyczne porady nawet po wpisaniu slowa 'seks', to jego
funkcjonalnosc zblizy sie do niedosciglego wzoru pisma "Pani Domu").
Jednak nie spotkalem sie ze strony zwlaszcza tzw. przecietnego
uzytkownika z jakimikolwiek tego typu pomyslami. Czyzby ta rasa juz
wyginela? Juz nie reaguje na "z przyczyn technicznych jest to
niemozliwe"?

Oczywiscie, nasluchalem sie wielokrotnie, ze 'komputer jest glupi'.
Ale rzadko spotykalem sie z propozycjami poprawienia tego stanu
rzeczy. A moze zrobicie liste "Najbardziej Idiotycznych Pomyslow
(l)Userow). Ja moge ze swojej strony pomyslec o "Najbardziej
Wykretnych Odpowiedziach Adminow". Mam juz nawet jedna propozycje.
Pewien provider zapytany, dlaczego nie ma polaczenia z Sunsite,
odpowiedzial, ze z przyczyn technicznych (oczywiscie) przez 95% czasu
nie ma, ale tak wlasciwie to maja w go chyba w cachu, wiec powinienem
sobie ustawic proxy. Pogratulowalem pojemnosci dyskow i tyle
rozmawialismy.

Pozdrawiam.

Marcin Jagodzinski
mailto:marcinj_at_rubikon.net.pl