Re: Ranking serwisow internetowych

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_okonet.com.pl)
Data: Thu 09 Oct 1997 - 21:00:07 MET DST

Wojtek Sylwestrzak wrote:

> 'Najwieksze' ? = obsluguja najwiecej uzytkownikow w jednostce czasu ?
> czy = generuja najwiekszy ruch ?
>
> co to znaczy "Znajomosci brand name?" (nie zrozumialem)

To, na ile dany serwis jest znany przez uzytkownikow, pokazywany w
prasie, w roznych spisach. Na ile znana jest jego nazwa, na ile staje
sie juz uznana marka. Na przykladzie serwisow wyszukiwawczych (nie tylko
polskich, ale z punktu widzenia Polaka):

1. Najbardziej znana jest AltaVista Digitala.
2. Najwiekszy i (wedlug mnie) najlepszy) na swiecie jest HotBot, ale
Polacy malo go uzywaja, wiec jest mniej znany.
(jeszcze mniej znane w Polsce sa Excite i Infoseek "swiatowy")
3. Z polskich dosc znany jest Netoskop ze wzgledu na jego reklame przez
Chipa, prawdopodobnie nawet czesciej wykorzystywany niz Infoseek w ICM
(to moja opinia, trzeba by sprawdzic ilosc zapytan miesiecznie).
4. Z kolei mniej znany choc lepszy jest Infoseek w ICM, wiaze sie z tym
ze ma niewiele pozainternetowego "media coverage" (co jednak mozna latwo
zmienic).

Takie rozwazania mozna przeprowadzic dla innych kategorii: katalogow
zasobow, serwisow informacyjnych, gazet, bibliotek FTP i tak dalej.
Problem w tym, ze beda one dosc subiektywne, bo malo jest danych.
Dlatego wlasnie to ciekawy problem do dyskusji: bo chyba kazdy z
obecnych na Polipie ma jakas czastkowa dana do rozwiazania.

Jaroslaw Zielinski
http://winter.info.pl/ - Wiadomosci Internetowe
http://wyborca.info.pl/ - Internetowy Wyborca
http://www.slowa.art.pl/ - Slowa i linie