Re: Obowiazki admina a wymagania (l)usera...

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 08 Oct 1997 - 18:03:30 MET DST

Wojciech Myszka <W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl> wrote:

: 2. Któregoś dnia dowiedziałem się, że powstał serwer Dolnośląskiej DOKP.
: Czem prędzej tam zajrzałem i tu spotkały mnie dziwne niespodzianki...
: Użyłem lynxa, pojawił się napis informujący, że "jeżeli ta strona nie
: zniknie w ciągu 60 sekund to używam złej przeglądarki" i "że powinienem
: używać lepszej". Nie zniknęła, użyłem lepszej. Odczekałem 60 sekund
: pojawiła się strona główna (i oczywiście jakieś problemy z polskimi
: literami)...
: Napisałem do admina (w prostych, żełnierskich słowach) co sądze o tym
: serwerze (i oczywiście nie uzyskałem żadnej odpowiedzi). [...]

: Czy miałem rację zgłąszając pretensje? Sam już nie wiem.

Zglaszajac uwagi racje raczej miales [domyslam sie ze sa webmasterzy
co uwag sobie nie zycza]. Administrator byc moze tez mial racje
olewajac Cie - dla 1% uzytkownikow nie bedzie chlop przeciez
siedzial miesiac nad dokumentacja FrontPage jak zmusic ja do generacji
strawniejszego kodu.

P.S. podobne uwagi czasem zglaszalem i czasem pomogly..

: 3. Popatrzmy w kontekscie powyższego przykładu na problem kodowania
: polskich liter... Bardzo często administratorzy różnych publicznych
: serwerów bronią się przed stosowaniem "jedynie słusznego" ISO
: argumentem: "moi użytkownicy używają Windows" (czasami tylko "większość
: moich użytkowników...".
: Sytuacja na dziś jest jednak taka, że większość używanych w Windows
: przeglądarek poprawnie sobie radzi z ISO. Zatem czemu nie może być ISO?
: Przecie to dodatkowi klienci (niezbyt może liczni, ale jednak!) Zatem
: czyżby adminowi nie zależało na dodatkowych czytelnikach?

Myslisz ze chce mi sie narazac na klopoty jesli do tej pory dostalem
1 (jeden) list z narzekaniem na standard polskich liter?

:-)

J.