Re: bannermania.<<NOM>>.pl

Autor: Qrczak (qrczak_at_knm.org.pl)
Data: Sun 28 Sep 1997 - 14:44:01 MET DST

Piotr Piatkowski wrote:

>: Co za problem zapamiętać, że wszystkie porządne polskie firmy są pod
>: nazwa-firmy.com.pl? I w .pl nie będzie śmietnika, jak teraz jest w
>: .com.
>
>No właśnie... Jeżeli wszystkie firmy są w com.pl - to po cholerę to
>com?

Bo to są _firmy_ i tylko firmy. A nie np. prezydent, moja uczelnia, ja sam
albo bramka do usenetu. Tylko Amerykanie przeładowali .com, bo mieli mało
czego innego. My możemy tworzyć własne hierarchie pod .pl, Amerykanom
było trudniej, bo w ich przypadku byłyby to TLD.

>A teraz powiem dlaczego zmieniłem zdanie - bo kiedyś też byłem
>zwolennikiem rejestrowania w com.pl. Otóż zauważyłem że modne staje
>się rejestrowanie polskich firm w domenie com. Oczywiście chodzi o
>to, żeby mieć adres trójczłonowy - czyli www.firma.com. To jak już do
>tego dochodzi, to niech będzie przynajmniej www.firma.pl zamiast
>www.firma.com - bo dopiero się nam zrobi bałagan.

Co jest złego w www.firma.com.pl? Po prostu Amerykanie są uprzywilejowani
i u nich nie ma członu z nazwą państwa. I tylko tyle. Nie mogą wszystkie
adresy być trójczłonowe. Polskim odpowiednikiem amerykańskiego *.edu
jest *.edu.pl, odpowiednikiem *.org jest *.org.pl itd. A nawet te worki są
za duże i już mogą być takie głupie problemy jak konflikty nazw nie
związanych ze sobą firm.

                                             QRCZAK
    __("< Marcin Kowalczyk
    \__/ qrczak_at_knm.org.pl