Re: Cos o domenach na swiecie...

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 22 Sep 1997 - 12:21:56 MET DST

Dnia 20 Sep 97 o godz. 2:23, Zbigniew Zych napisal(a):

> Brakuje mi jeszcze tylko krótkiego Twego własnego komentarza.
> Co dalej? Co TY byś wybrał, jako człowiek śledzący tę sprawę
> (wygląda, że dość dokładnie), może jeszcze inaczej, co Twoim zdaniem,
> byłoby najlepsze dla Internetu?
>
> Odniosłem wrażenie, że skłaniałbyś się do eDNSu, a może to tylko moje
> wrażenie, odczucia?
Sluszne wrazenie, z jednym zastrzezeniem.
*Podobal* mi sie eDNS z takimi zalozeniami, jakie mial pierwotnie. Chcialem
nawet postawic u siebie "publiczny" nameserver eDNS-u, dla wszystkich, ktorzy
chcieliby ewentualnie z niego skorzystac. Ale "pierwotny" eDNS padl (co
zaznaczylem w przypisie do artykulu), a jego nowa formula podoba mi sie juz
mniej. W tej chwili naprawde nie wiem, ktore rozwiazanie byloby najlepsze...

> Na koniec, zauważyłem, że stosując serwery uDNSu, widzę zarówno
> obecną "INTERNICową przestrzeń" adresową (np. pl. obsługiwane przez NASK,
> com. - przez INTERNIC i dotychczasowe root-server.net), jak i nowe,
> np, opisywaną "web.". Czyli obecnie możnaby "przejść" na serwery uDNS,
> bez "straty" dotychczasowych nazw.
eDNS rowniez zachowuje dotychczasowe InterNIC-owe adresy, i kazdy inny system
adresowania takze. Problem jest w tym, ze "rozjezdzaja" sie w zakresie nowych
domen, spoza kanonu .com, .edu, .org etc...
Przy okazji, ciekaw jestem *ktora* domene .web widzisz stosujac serwery
uDNS-u? Bo jak wiesz jest ich trzy... Kiedy ostatnio sprawdzalem, stan byl
taki, ze eDNS obslugiwal domene .web firmy IODesign, natomiast AlterNIC (a
zatem i uDNS), ktory wczesniej rowniez obslugiwal te domene, zmienil front i
zarezerwowal domene .web dla koncepcji IAHC. Moze teraz znowu z powrotem
"przechylil sie" na druga strone...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl