Re: Jak reaguje konkurencja...

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_okonet.com.pl)
Data: Tue 16 Sep 1997 - 23:14:56 MET DST

Maciej Maciejowski wrote:

> Do Jaroslawa Zieliskiego przypisujacego moje prywatne wypowiedzi
> do wypowiedzi firmy Optimus NET
>
> Z przykroscia musze stwierdzic ze jednak patrzy Pan na to z blednego
> miejsca, manipuluje pan moimi personaliami wyciagajac z kontekstu
> wypowiedzi i laczac je w calosc. Rozumiem ze zalezy panu na zaatakowaniu
> mojej pozycji w firmie (obcieciu premii, lub wyrzuceniem z pracy).

Jesli - jak pan pisze dalej - te wypowiedzi sa podrobione, to moze pan
spac spokojnie. Nie atakuje pana pozycji w firmie. Wszystko co wiem o
panu, wiem z Internetu - jest to publicznie znane nazwisko, funkcja,
adres e-mail i wypowiedzi. Dla mnie wypowiedzi pana i panskich kolegow
ukladaja sie w przerazajacy obraz firmy, ktora ma ambicje byc liczaca
sie na rynku internetowym w Polsce.

Cenie OptimusNet - za uslugi publiczne takie jak friko.onet.pl, katalog
zasobow, popularyzacje Internetu. Rowniez za rzeczy, ktore zrobila w
dziedzinie, ktora sie teraz bezposrednio zajmuje - za referendum
konstytucyjne, serwis o wyborach, strony kandydatow. Pisalem o tym w
"Gazecie Wyborczej" i w Internecie. Tym bardziej zaskakujaca i smutna
jest dla mnie ta historia.

> Ok. Jezeli panu to odpowiada prosze bardzo ale juz ludzie z internetu
> widza co sie dzieje i jak bardzo Pan Leszek Bogdanowicz panikuje
> przypisujac calkiem normalne rzeczy do prób włamania. Rozumiem
> ze panu tez zalezy na sensacji i wielkich wrazen.

Nie zalezy mi na sensacji. Mamy tutaj dwie sprawy:
1. Wlamanie albo testowanie serwisu. Sprawe rozstrzygnie CERT. Mnie
prawde mowiac "proby wlamania" i ich interpretacja interesuja dokladnie
tyle czasu, ile o nich czytam. Jest to sprawa administratorow.
2. Wypowiedzi pracownikow firmy OptimusNet w forum dyskusyjnym CNT, z
ktorych wynika ich stosunek zarowno do CNT jak i innych dyskutantow oraz
idea walki konkurencyjnej pojmowana przez zespol OptimusNet. To mnie
bardziej interesuje, jako ze interesuje mnie ta "ludzka" strona
Internetu. Proby "testowania" serwisu tylko dobrze wpasowuja sie w
filozofie dzialania, jaka przedstawilem przy pomocy cytatow.

> Jestem takze
> calkowicie prywatna osoba i prosze usunąć wszystkie napisy zwiazane z firma
> w ktorej pracuje.

Dlaczego nie moge tego zrobic - na koncu.

> Na poczatku każdego listu umieszczalem informacje
> ze pisze calkowicie prywatnie, jezeli pan tego nie uszanuje nigdy nie
> bedzie pan mogl na traktowanie pana powaznie.

Zrodla panskich cytatow:
http://wp.cnt.pl/Forum/Debata/messages/18.html
http://wp.cnt.pl/Forum/Debata/messages/11.html
http://wp.cnt.pl/Forum/Debata/messages/19.html
Nie zauwazylem zadnej uwagi o prywatnosci.

> Kazda wypowiedz mozna
> sfingowac i nie zostalo to podpisane moim kluczem pgp. Tak wiec mozna
> te wypowiedzi uznawac za niebyle gdyz nie posiadaja potwierdzenia.

Coz, forum to jest obslugiwane przez program, ktory analizuje i
wyswietla nazwe hosta, skad wyslano wiadomosc. Zaden z pana kolegow nie
podwazyl wiarygodnosci pana wypowiedzi. Pan rowniez - az do tej pory.

> Jezeli tego nikt nie przestrzega nie przestrzega tez
> netykiety.

Wysylal pan wypowiedzi z adresu pocztowego i z komputera firmy,
wypowiadajac sie w sprawie dzialan pana firmy na temat pana firmy i
przeciw konkurenycjnej firmy wobec tej, w ktorej pan pracuje:

"no coz tu w Krakowie (onet) pracuja ludzie ktorzy sama wiedza
przygnietli by twoje
szare komorki do oczu tworzac zawirowania godne 2 nieprzespanych nocy.
(Siedziales
kiedys nad jakims systemem 2 dni) Sa cenieni przez ludzi i posiadaja
szerokie
znajomosci w swiecie internetu."
(List wyslany z hosta magic.onet.pl przez Maciej Maciejowski -
moon_at_onet.pl)
http://wp.cnt.pl/Forum/Debata/messages/18.html

Dla mnie sytuacja jest jasna.

Jaroslaw Zielinski

"Burza wokol internetowej debaty"
http://www.wybory97.pl/31fe.htm

PS. Prosze wskazac zrodlo zasad etykiety, na ktore sie pan powoluje. Ja
znam takie:

"Badz profesjonalny i ostrozny w tym, co mowisz o innych."
Arlene H. Rinaldi
http://friko.onet.pl/nety.htm