Re: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_it.com.pl)
Data: Tue 29 Jul 1997 - 19:22:52 MET DST

Jaroslaw Rafa wrote:

> Ale dla mnie istnieje roznica pomiedzy wymyslonym wlasnym logo, nazwa
> taka jak Polish World czy Winter :-), a zwyklym potocznym okresleniem
> tematu takim jak "wybory 97". Nawet gdyby Twoj serwis mial adres
> www.winter.pl to bym zrozumial, mimo ze jestem przeciwny domenom w .pl. Ale
> bede sie sprzeciwial, jezeli ktos np. zalozy serwis informacyjny o
> samochodach pod adresem www.samochody.pl (czy .com.pl, w tym
> przypadku wszystko jedno). Niech sobie jakos ten serwis *nazwie*, i
> zarejestruje domene identyczna z nazwa swojego serwisu, OK. Ale niech to
> [...]

To dobra argumentacja.

Tylko: to o czym jest serwis pod adresem http://www.wybory97.pl/ nazywa
sie w rzeczywistosci "wyborami parlamentarnymi, ktore odbeda sie w 21
wrzesnia 1997" albo "wyborami do Sejmu i Senatu..." a nie
"wyborami97.pl".

To wlasnie tak nazywa sie serwis - "Wybory97.pl", w ktorej to nazwie
chcielismy (no przynajmniej ja chcialem) polaczyc tematyke, czas i
akcent internetowy. Jesli chodzi o potoczne okreslenie tematu, to
popatrz na nazwy gazet: "Zycie Warszawy", "Gazeta Wyborcza", ktore to
cos tam mowiace nazwy staly sie z czasem zwyklymi tytulami prasowymi.

Nazwa domeny i nazwa serwisu sa tu scisle zwiazane. Ja mam znacznie
wiekszy problem z Winter, gdzie na serwerze (jeszcze ciagle w IT) oprocz
serwisu "Wiadomosci INTERnetowe" sa rowniez inne moje prace, ktore razem
okreslam wlasnie jako "Winter", czasem jeszcze jako "Projekt Winter"...
Mysle, ze potrzebowalbym niezlego fachowca od marketingu zeby to
wszystko rozwiazac, wiec przy wyborach wolalem nie komplikowac tego jak
to co sam sobie zrobilem.

Gdybysmy chcieli byc bardziej sprytni - ja czy Okonet - i wejsc ci
bardziej pod celownik, to zarejestrowalibysmy pol roku temu domene
wybory.pl i wtedy ta argumentacja bylaby trafna i sam bym sie pod nia
podpisal.

Jaroslaw Zielinski
http://winter.it.com.pl/ - Wiadomosci Internetowe
http://www.wybory97.pl/index.html - Wybory97.pl