Re: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Jarek Glab (JarekG_at_grot.com.pl)
Data: Wed 30 Jul 1997 - 18:34:19 MET DST

>Gdybysmy chcieli byc bardziej sprytni - ja czy Okonet - i wejsc ci
>bardziej pod celownik, to zarejestrowalibysmy pol roku temu domene
>wybory.pl i wtedy ta argumentacja bylaby trafna i sam bym sie pod nia
>podpisal.

Dla mnie ciagle pozostaje tajmnica jak w tak latwy sposob można
zarejetrowac nazwe. Nam zajelo prawie pol roku dostosowanie sie do warunkow
jakie NASK narzucal na rejestracje w domenie .pl. Troszke szlag czlowieka
trafia gdy z jednej strony musi sie naczytac jakie to niewlasciwe jest
rejestrowanie domen w .pl, czytuje baaaaardzo duzo informacji o
proponowanych zmianach, a w miedzyczasie powstaja sobie domeny ktore
powstac nie maja szans w oparciu o aktualne przepisy. Nie mam zastrzezen do
pomyslu ani autora tylko do spsosobu w jaki w Polsce rozwiazuje sie takie
problemy. Uwazam, ze nikt by sie nie obrazil, gdyby bylo po prostu
www.xyz.xdfr.cfg.pl/wybory97 lub cos innego. Wklad taki sam w polaczenie
polityki i internetu, a rynek "walczacych" z NASK o swoje domeny bylby
troche bardziej uczciwy. Osobiscie uwazam, ze wszyscy co "przeszli swoje"
nie maja duzego zaufania do domen pod .pl (typu wybory97 np) gdyz troszke
jest to nie fair wzgledem pozostalych. Rzeczywiscie lepiej, ze
zarejestrowales wybory97.pl a nie wybory.pl, ale podtrzymuje ciagle swoje
zdanie, ze nie ma sensu rejestracja nowej domeny dla kazdego nowego
serwisu, ktory nam wpadnie do glowy. Dlatego sadze, ze rejestracje takie
powinny byc platne i to sporo, aby nie szalec z tymi domenami. Jedna domena
za darmo - za wszystkie pozostale plac - jesli je chcesz miec.

Jarek Glab
e-mail: jarekg_at_grot.com.pl
http://www.grot.com.pl