Re: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 29 Jul 1997 - 18:39:11 MET DST

Dnia 29 Jul 97 o godz. 17:50, Jaroslaw Zielinski napisal(a):

> A nie uznajesz zycia tylko w Internecie? Czy wszystkie serwery/domeny
> musza odwzorowywac nazwy instytucji istniejacych w swiecie rzeczywistym?
> Czy nie mozna juz tworzyc takich serwisow jak
> http://www.browserwatch.com/ czy http://www.polishworld.com/ ?
>
> Serwis http://www.wybory97.pl/ jest serwerem istniejacym tylko w
> Internecie przez pewien czas, odpowiednikiem gazety/radia/telewizji w
> swiecie rzeczywistym. Ale nie jest to internetowe wydanie jakiegokolwiek
> istniejacego na papierze medium jak http://www.gazeta.pl/ ale cos
> innego.

> [...]
Moga.
Ale dla mnie istnieje roznica pomiedzy wymyslonym wlasnym logo, nazwa
taka jak Polish World czy Winter :-), a zwyklym potocznym okresleniem
tematu takim jak "wybory 97". Nawet gdyby Twoj serwis mial adres
www.winter.pl to bym zrozumial, mimo ze jestem przeciwny domenom w .pl. Ale
bede sie sprzeciwial, jezeli ktos np. zalozy serwis informacyjny o
samochodach pod adresem www.samochody.pl (czy .com.pl, w tym
przypadku wszystko jedno). Niech sobie jakos ten serwis *nazwie*, i
zarejestruje domene identyczna z nazwa swojego serwisu, OK. Ale niech to
bedzie *nazwa*, a nie rzeczownik pospolity! Jest np. czysto internetowy
serwis Car Test - www.cartest.com.pl o ile pamietam. I wszystko w porzadku.
Ale nie "samochody" ani "cars"!
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa