Re: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: piotr pogorzelski (piotr.pogorzelski_at_ippt.gov.pl)
Data: Tue 22 Jul 1997 - 10:53:22 MET DST

AM> Sorry,
AM> ale PSI nie jest i nie moze byc takim partnerem. I to nie z przyczyn
AM> lezacych po stronie ludzi z PSI ale z tego powodu, ze mowimy o
AM> pieniadzach, duzych pieniadzach, a nikt o zdrowych zmyslach, w polskim
AM> porzadku prawnym nie wlaczy stowarzyszenia do rozmowy o duzych
AM> pieniadzach.

Dlatego potrzebny jest PL NIC, utrzymywany przez instytucje,
ktore go utworza, ktory przejmie delegacje doemny pl i wprowadzi
odpowiedni regulamin.

Rzecz w tym aby do NICu przystapila wiekszosc zaiteresowanych instytucji.
Da to im pewne prawa, ale rowniez nalozy obowiazki.
Instytucja o tak szerokim poparciu, bedzie mogla wystapic
o zmiane delegacji domeny i ja dostanie.

A skoro bedzie miala tak duze poparcie, ze dostanie domene, to regulamin
przez nia uchwalony tez bedzie mial poparcie czlonkow tworzacych
te instytucje, czyli wiekszosci.

Wprowadzanie regulaminu kazda inna droga mija sie z celem.

O koncepcji aby do NICu wchodzily tylko firmu posiadajace koncesje
bedzie mozna mowic dopiero wtedy, gdy bedzie wiadomo jakie uprawnienia
bedzie mail ten NIC.
Natomiast do grupy roboczej/komitetu ktory bedzie uchwalal
regulamin rejestracji domen powinni moc wejsc wszyscy chetni.
To jest warunek ogolnego poparcia nowego regulaminu.
Tylko, ze uczestnictwo w NICu procz korzysci musi nakladac
pewne obowiazki.

--
piotr pgoorzelski