Re: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Andrzej Mikosz (amikosz_at_info.com.pl)
Data: Tue 22 Jul 1997 - 09:22:13 MET DST

Wydaje mi sie ze mylimy jezyki.
Aby przyjac jakikolwiek "regulamin", zawierajacy cos wiecej anizeli zbior
poboznych (lub mniej poboznych) zyczen potrzebna jest kompetencja do
ustanowienia norm wiazacych innych. Taka kompetencje moze dawac albo
faktyczne sprawowanie wladzy (np. NASK, ewentualnie - co nie daj Panie
Boze - Parlament), legitymacja z tytulu umowy albo zgoda wszystkich i
skuteczna sankcja "rozproszona".
NASK zarzadza domena .pl i w zwiazku z tym moze stanowic normy, ktore
wszystkich, obecnych w tej domenie wiaza. Jedyna mozliwoscia zmiany tej
sytuacji jest powstanie podmiotu, ktory bylby partnerem dla NASKu.
Sorry,
ale PSI nie jest i nie moze byc takim partnerem. I to nie z przyczyn
lezacych po stronie ludzi z PSI ale z tego powodu, ze mowimy o
pieniadzach, duzych pieniadzach, a nikt o zdrowych zmyslach, w polskim
porzadku prawnym nie wlaczy stowarzyszenia do rozmowy o duzych
pieniadzach.
Z powazaniem
Andrzej Mikosz