Re: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Dorota Nicewicz-Modrzewska (dorota_at_math.amu.edu.pl)
Data: Mon 21 Jul 1997 - 18:01:26 MET DST

On Mon, 21 Jul 1997, Marek Baczek wrote:

> Kryterium powinno byc zwiazane z "funkcjonalnoscia" domeny. Tzn. jesli
> dana domena bedzie wykorzystywana do tworzenia kolejnych domen, to
> powinna istniec mozliwosc jej rejestracji bezposrednio w .pl
> Zaproponowalem wobec powyzszego kolejne kryterium, czyli posiadanie
> pelnej klasy C adresow IP. Uwazam, ze jest to w "miare" rozsadne i
> obiektywne kryterium.

 Stopien rozsadnosci czy obiektywizmu tego kryterium nie jest wiekszy od
 innych propozycji. Ile jest firm, ktore rejestruja swoim klientom
 poddomeny nie posiadajac pelnej klasy C? To nie jest zadne kryterium
 okreslajace mozliwosc rejestracji poddomen, domeny nie sa zalezne od IP.
 Zaproponowalam uklon w stosunku do dostawcow, jezeli juz w ogole jakis
 uklon trzeba zrobic.

 A moze zrobimy najpierw glosowanie (czyt. sonde, albo referendum listy
 polip - referenda sa ostatnio bardzo modne:)) na temat:

 1. Czy zgadzasz sie aby prawo do rejestracji bezposrednio w domenie pl
 miala kazda firma?

 Jezeli wygra ta opcja to nie ma nad czym dyskutowac, jezeli nie to
 nastepny wariant:

 2. Czy uwazasz, ze w domenie pl nie powinno byc poddomen innych niz
 funkcjonalne i regionalne?

 Wariant trzeci, jezeli wygra opcja przeciwna do 2 (jakies domeny sa
 dopuszczalne.

 3a. Czy zgadzasz sie aby decydujacym czynnikiem o posiadaniu domeny
 bezposrednio w pl byl czynnik ekonomiczny (cena domeny)?
 3b. Czy zgadzasz sie aby prawo do posiadania domeny bezposrednio w pl
 mieli wylacznie koncesjonowani dostawcy internetu?
 3c. Czy zgadzasz sie aby prawo do posiadania domeny bezposrednio w pl
 mialy wylacznie firmy posiadajace co najmniej klase C adresow IP?
 3d. - jakies inne pomysly?

Sadze, ze ta lista jest najbardziej reprezentatywnym gronem dla polskiego
srodowiska internetowego. Zapisanych jest do niej 140 osob, a ile
czyta ja regularnie przez newsy? Warto to wykorzystac aby znowu, ktos
(kilka osob) nie podjelo kolejnej blednej decyzji. Ktos kiedys (za czasow
slabo skomercjalizowanego polskiego internetu:-)) mial przygotowana
maszynke do glosowania?

Pozdrawiam,
Dorota

  Dorota Nicewicz-Modrzewska    Adam Mickiewicz University
                                     Computer Center
     dorota_at_math.amu.edu.pl         ul. Matejki 48/49
   tel. (48)(61)668651 ext.34      60-769 Poznan, Poland