Re: Biznes a domeny...

Autor: Dariusz Wichniewicz (darekw_at_atm.com.pl)
Data: Mon 14 Jul 1997 - 18:18:57 MET DST

At 20:42 97-07-11 +0200, you wrote:
>dam ci bardzo mocny przyklad. czy dlatego ze pijaki sikaja na trawniki,
>to ty sie bedziesz domagal zapisu konstytucyjnego bys ty tez mogl
>sikac, apolicjant nie mogl ci skoczyc ?

Mysle, ze jest subtelna roznica pomiedzy sikaniem na trawnik a rejestracja
nazwy firmy. Elementem prowadzenia KAZDEGO biznesu jest promocja i ochrona
nazwy firmy, znaku firmowego, nazw uslug itp.
Rejestracja domeny "firma.pl" obok "firma.com.pl" ma rowniez taki sens, ze
zapobiega mozliwosci rejestracji bardzo podobnej nazwy przez inna firme.
Nie jest to jedyny argument, ale istotny. Po prostu - jesli jestem duza
firma dbajaca o swoja nazwe (albo jeszcze gorzej - chce wykorzystac
internet do promocji) to nie chce by obok "mojej" domeny opel.com.pl
pojawila sie domena Ogolnopolskiego Przedsiebiorstwa ELetronicznego
(opel.pl), ktore zajmuje sie sprzedaza autoalarmow i chce wykorzystac znana
nazwe do promocji swoich towarow.
Zawsze jakas czesc ludzi bedzie szukac pod firma.com.pl, a jakas -
firma.pl. Lepiej nie tracic mozliwosci dotarcia i tu i tu.

Darek