Re: Internet jako spolecznosc

Autor: Andrzej K. Brandt (andy_at_linux.com.pl)
Data: Mon 14 Jul 1997 - 17:06:47 MET DST

Ziemek Borowski wrote:

> Dla mnie cały spór toczy się o to czy wszystkich używających publicznych
> sieci komputerowych można od razu nazywać wspólnotą, społecznością.
> Chciałbym żeby tak było. Ale myślę że nie jest. Bez wątpienia mają
> sporo wspólnych interesów (i Maciek Uhlig ładnie je podsumował)...
> Ale zwykle nie mają (w swej przeważającej większości) świadomości tego,
> ani poczucia wspólnoty (no może poza poczuciem wyższości nad innymi że
> mają wiedzę tajemną ;-).

No i bardzo dobrze. Zawsze mnie denerwuje popadanie w nadmierna egzaltacje z
powodu istnienia Internetu, kolejnego medium komunikacyjnego. A juz
twierdzenie, ze ci co z niego korzystaja maja stanowic spolecznosc, to lekka
przesada i naciaganie. Tak jak by mowic o spolecznosci uzytkownikow telefonow
(dla ulatwienia: komorkowych).

BTW: na poczatku motoryzacji prawie wszyscy nalezeli do automobilklubow itp.,
na poczatku radiofonii wszyscy byli radjo-amatorami itd.

--
I Andrzej K. Brandt I SP5WCA I andy_at_mimuw.edu.pl I    andy_at_linux.com.pl |