Re: Internet jako spolecznosc

Autor: Qrczak (mkowalcz_at_rainbow.mimuw.edu.pl)
Data: Sun 13 Jul 1997 - 15:02:56 MET DST

Jaroslaw Zielinski wrote:

>Ja mam jeszcze inna analogie, taka na czasie, bo wyborcza. W
>rzeczywistym swiecie istnieje bierne i czynne prawo wyborcze. Czynne
>prawo wyborcze ma wyborca - to mozliwosc glosowania. Bierne prawo
>wyborcze ma kandydat na posla - to mozliwosc bycia wybieranym. W
>Internecie jest podobnie: sa ludzie majacy "czynne prawo korzystania
>Internetu" - to wszyscy ci, co maja odpowiedni sprzet, by oglada
serwisy
>WWW i grupy dyskusyjne i ludzie/insytucje majacy/majace "bierne prawo
>korzystania z Internetu" - tworzacy serwisy i prywatne strony,
> [...]

W kwestji formalnej. Określenia "czynny" i "bierny" kojarzą mi się
tutaj dokładnie odwrotnie. Ten, kto tworzy strony, pisze na grupy czy
chociażby ircuje - ten dopiero jest czynny! A taki, co tylko gapi sie
na cudze strony, czyta grupy dyskusyjne nie od'zywają się ani słowem,
wchodzi na irc i słucha, co inni piszą - jest bierny. Hmm...

                                             QRCZAK
    __("< Marcin Kowalczyk
    \__/ mkowalcz_at_rainbow.mimuw.edu.pl
     ^^ http://rainbow.mimuw.edu.pl/~mkowalcz/ - tam o ortografji